جادوگر آب‌های ایران، عملیات یافتن مادر و کودک در سد را تشریح کرد

جست‌وجوی اجساد در عمق ۴۰متری سد

سقوط خودروی پژو داخل دریاچه سد داریان، جان زن باردار و کودک دو ساله‌اش را گرفت. جادوگر آب‌های ایران پس از پنج ساعت جست‌وجو توانست جسد این مادر و فرزندش را پیدا کند و به سطح آب انتقال دهد.
کد خبر: ۱۴۵۰۹۳۱
نویسنده مجید غمخوار - گروه حوادث
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت ۱۱ شب سه‌شنبه ۱۴ فروردین، رانندگان خودروهای عبوری در جاده سروآباد در مریوان در پیچ‌های خطرناک جاده با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند.راننده یک خودروی پژو۴۰۵ کنترل خودرو را ازدست داد و ازارتفاع ۱۰۰متری به داخل سد داریان سقوط کرد.شاهدان این صحنه هولناک،سریع موضوع رابه پلیس و هلال‌احمر اطلاع دادند. با حضور تیم‌های امدادی مشخص شد راننده خودرو، کنترل آن را ازدست داده وپس ازشش بارمعلق زدن داخل دریاچه پشت سد سقوط کرده و در زمان حادثه یک زن ۳۰ساله و پسر دوساله‌اش درون خودرو بوده‌اند. بلافاصله نیروهای هلال‌احمر پاوه با وجود تاریکی هوا شروع به جست‌وجو کرده اما هیچ ردی از خودرو و سرنشینانش به دست نیامد. با توجه به تاریکی هوا ادامه جست‌وجو به صبح روز بعد موکول و از بهمن پرورش، غواص کرمانشاهی و رکورددار کشف جسد در آب خواسته شد به کمک هلال‌احمر بیاید.‌
بهمن پرورش که به او لقب جادوگر آب‌های ایران را داده‌اند در گفت‌وگو با جام‌جم در مورد جزئیات عملیات جست‌وجوی مفقود‌شدگان گفت: ساعت ۶ صبح با تجهیزات وارد آب شدم و جست‌وجو را آغاز کردم. هیچ اثری از خودرو و سرنشینانش نبود تا این‌که ساعت ۱۱ ظهر توانستم خودرو را در عمق ۲۰ متری آب پیدا کنم. خودرو به علت غلت‌هایی در مسیر سقوط، کاملا مچاله شده بود. با بررسی خودرو متوجه شدم زن جوان، پشت فرمان گرفتار شده است. او طوری گرفتار لاشه خودرو شده بود که نتوانسته بود خود را نجات دهد. ابتدا سراغ او رفته و با هر سختی بود، جسدش را رهاسازی کردم و آن را روی آب آورده و تحویل نیروهای امدادی داده و دوباره داخل آب رفتم. احتمال دادم کودک دو ساله هم در همان حوالی خودرو باشد‌. در عمق دریاچه شروع به جست‌وجو کرده و در ۶۰ متری خودرو جسد کودک را در محلی تاریک و تنگ در عمق ۴۰ متری دریاچه سد پیدا کردم. پیدا کردن پیکر کودک در آن محل شبیه یک معجزه بود. بر اثر غلت خوردن خودرو، پسر بچه از داخل آن به بیرون پرت شده بود. جسد پسر بچه را در آغوش گرفته و به روی آب آوردم و با تحویل آن به تیم‌های امدادی، عملیاتم پس از پنج ساعت تمام شد. صدها نفر همراه خانواده قربانیان بیرون از سد چشم انتظار جست‌وجوی من بودند تا پیکر قربانیان را خارج کنم. در این عملیات پنج کپسول اکسیژن عوض کردم.  پرورش با اشاره به این‌که سال گذشته نیز یک پدر و دختر دقیقا در همین نقطه دچار تصادف و سقوط به داخل دریاچه سد شده بودند، گفت: این پدر و دختر هم بر اثر سقوط به دریاچه سد جان باخته بودند. اگر مسئولان به فکر مردم این منطقه که نزدیک به ۲۰۰ روستا دارد، باشند با نصب چند گاردریل در این جاده که مارپیچ و خطرناک است، می‌توانند از وقوع این حوادث جلوگیری کنند. اگر گاردریل در این نقاط حادثه‌خیز نصب شده بود، این اتفاق رخ نمی‌داد و حالا مادر جوان و فرزندش زنده بودند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها