مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، گفت: در جامعه اسلامی، کمک و حمایت از یتیمان، مسوولیت سنگینی است که بر دوش اقشار مختلف مردم قرار دارد.
کد خبر: ۱۴۵۰۳۹۶

جام جم آنلاین اصفهان؛ کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با تاکید بر اهمیت رسیدگی و دستگیری از نیازمندان در ماه ضیافت الهی، به ویژه در لیالی قدر، گفت: یکی از بزرگترین درس های امام علی(ع) و ماه رمضان، رسیدگی و دستگیری از ایتام است که هم استانی های مومن و روزه دار بویژه در لیالی قدر برای این موضوع اهمیت والا قائل هستند.  

کریم زارع با بیان اینکه طبق تاکیدات قرآن، نگاه به یتیم باید با نگاه به دیگران متفاوت باشد، ادامه داد: قرآن کریم با اهمیت زیاد بر این موضوع، پیامبر را مخاطب قرار داده و با تاکید امر می کند که با ایتام برخوردی محبت آمیز، پرعاطفه و با رحمت ویژه داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به رسیدگی و توجه ویژه به ایتام به عنوان یکی از وصیت های امام علی(ع) به فرزندش امام حسن(ع)، افزود: کسی که دستی با محبت بر سر کودک یتیمی بکشد به اندازه تارهای موی آن کودک خداوند پاداش و حسنه به او مرحمت می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اذعان به اینکه اکرام ایتام، فقرا و نیازمندان یکی از وظایف اصلی مسلمانان در ماه مبارک رمضان است و شب های قدر فرصتی مناسب برای یتیم نوازی و گره گشایی از مشکلات نیازمندان می باشد، گفت: میل کمک به ایتام، فقرا و نیازمندان از جلوه های زیبای این ماه پرفیض رمضان است و خیران نیک اندیش می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد، مساجد و پایگاه های مستقر در حاشیه مراسم شب های قدر و یا با ارسال عدد یک به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۳۱، از فیوضات معنوی شب های قدر بهره مند شوند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها