رئیس برنامه ریزی و کنترل پروژه هاي شركت پالایش نفت اصفهان :

اجرای طرح‌های زیست محیطی در شركت پالایش نفت اصفهان

توصیه‌های زیست محیطی در روز انس با طبیعت

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با توجه به فرار سیدن روز طبیعت بر رعایت اخلاق طبیعت گردی و رفتار اسلامی در این روز تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۵۰۳۴۱

به گزارش جام جم آنلاین،هر ساله با فرا رسیدن سیزدهم فروردین  به عنوان روز انس با طبیعت مسافران نوروزی و هم استانی‌ها  برای سپری کردن این روز به طبیعت، دشت و صحرا و تفرجگاه‌های استان می‌روند تا از این موهبت‌های الهی بهره‌مند شوند.

 حاتمی افزود: هم استانی‌ها در این روز با توجه به  توصیه‌های زیست محیطی، در حفظ و حراست طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

وی گفت: در این راستا حفاظت محیط زیست استان در روز ۱۳ فروردین ماه اقدام به توزیع پلاستیک زباله در خروجی شهر‌های استان و تفرج گاه‌ها می کند. 

حاتمی هدف از این اقدام را پاکسازی طبیعت و جلوگیری از رها سازی زباله‌های ناشی از حضور مردم و گردشگران در روز طبیعت عنوان کرد و افزود: مردم با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از ضربه زدن به  گیاهان و شکستن سرشاخه‌های درختان خودداری کنند.

مدیر کل حفالظت محیط زیست استان گفت: گردشگران کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه خود ببرند و در پایان روز نیز  زباله‌های خود را در جنگل، کنار چشمه‌های آب، دره‌ها و مناطق کوهستانی رها نکنند.

حاتمی با اشاره به اینکه همچنین جلوگیری از شکار و صید حیات وحش و عدم حمل هرگونه سلاح، تبرو اره از دیگر توصیه‌ها به مردم استان است افزود: مردم به جای شکار حیوانات و به جای چیدن گل‌ها و گیاهان، از آن‌ها عکس بگیرند.

وی گفت: طبیعت گردان سیزده نوروز در صورت مواجهه با تخلف‌هایی همچون آلودگی هوا، زباله و پسماند‌ها، شکار حیات وحش می‌توانند با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند تا سریعا موضوع از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها