از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون ۳۳۹ هزار ۳۰۸ خدمت در حوزه نظارت بر اماکن بهداشتی هرمزگان صورت گرفته است.
از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون ۳۳۹ هزار ۳۰۸ خدمت در حوزه نظارت بر اماکن بهداشتی هرمزگان صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۴۵۰۲۰۳

هرمزگان-جام جم انلاین-از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون ۳۳۹ هزار ۳۰۸ خدمت در حوزه نظارت بر اماکن بهداشتی هرمزگان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این خدمات شامل نظارت بر سلامت مواد غذایی، آشامیدنی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شامل ویزیت پزشکان و مراجعه به درمانگاه‌ها در مناطق روستایی، دندانپزشکی و بهداشت محیط و حرفه‌ای است.


غلامعلی جاودان افزود: دراین مدت در زمینه نظارت بر سلامت آب و مواد آشامیدنی حدود پانزده هزار و ۴۵۵ کلرسنجی از آب‌های آشامیدنی استان صورت گرفته است.


وی گفت: در زمینه نظارتی، تخلفات به مراجع قضایی معرفی شدند که حدود ۱۸۳ معرفی به دادگاه در حوزه بهداشت سطح استان بود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شمار بیماران سرپایی مراجعه کننده به بیمارستان‌های دانشگاهی استان را ۳۴ هزار و ۷۶۴ تن عنوان کرد و گفت: دوازده هزار و ۱۳۲ تن هم در بیمارستان‌ها استان بستری شده اند.

جاودان افزود: درحوزه فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی هم از ۲۴ اسفند تا کنون ۶۴۰ ماموریت در ۹۷ پایگاه اورژانس زمینی، دریایی و هوایی استان صورت گرفت که از این شمار ۹۵۱ مصدوم ترافیکی، و ۷۹۲ مورد به مراکز درمانی فرستاده شدند.


وی گفت: امسال در دو پایگاه اورژانس هوایی بصورت بالگرد خدمات اورژانسی صورت گرفته و برای نخستین بار با استفاده از یک هواپیمای اورژانس بال ثابت تا کنون دو ماموریت و اعزام بیمار صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها