کلنگ ساخت اولین هنرستان معدن استان سیستان و بلوچستان، به زمین زده شد.
کد خبر: ۱۴۴۸۵۰۳

 به گزارش جام جم آنلاین،فرماندار شهرستان زاهدان در مراسم کلنگ زنی هنرستان معدن در روستای گراغه از بخش نصرت اباد با اشاره به نقش تخصصی هنرستانها بر دانش در آموزش مهارت و ایجاد اشتغال پایدار گفت: یکی از مناطق مستعد در حوزه معدن بخش نصرت آباد است و ساخت هنرستان‌های فنی در حوزه‌های نیازمند تخصصی می‌تواند تامین کننده نیرو‌های ماهر متخصص ماندگار بومی برای شرکت‌های معدنی باشد

شهرکی همچنین گفت:وجود بیش از ۴۰۰ معدن در سیستان وبلوچستان ظرفیتی مناسب برای احداث هنرستان‌های فنی مهارتی است.

وی ادامه داد:  مس سرچشمه، آغاز گر این همت بلند شده است و با ایحاد یک مجموعه تخصصی مهارتی بدنبال تامین نیرو‌های متخصص ماهر بومی برای مس چهل کوره هستیم.

مدیر مجتمع مس چهل کوره گراغه هم در این مراسم گفت: بای رفع کمبود نیروی انسانی ماهر ، به فکر راه اندازی هنرستان تخصصی برای مس چهل کوره افتادیم.
شهسواری گفت با هماهنگی‌ با شرکت ملی صنایع مس ایران مجوز لازم را برای احداث‌ یک‌هنرستان فنی را در روستای گراغه که در جوار معدن مس چهل کوره است اخذ کردیم.

سالاری معاون اموزشی اداره کل اموزش و‌پرورش استان هم در این مراسم گفت: این هنرستان در سه رشته معدن الکتروتکنیک و تاسیسات مکانیکی هنرجو جذب خواهد کرد.
وی افزود احداث هنرستان‌های در جوار کارخانه از رویکرد‌های جدید آموزش وپرورش است و در آینده نیز چنین هنرستان‌هایی در جوار دیگر معادن استان احداث‌ خواهد شد.
سلاری همچنین گفت: با توجه بر اینکه نگاه بر ایجاد اشتغال پایدار در استان است هنرستان‌ها در راه رسیدن به این هدف بسیار موفق خواهند بود و هنر جو‌ بعد از فراغت از تحصیل صاحب حرفه و شغل خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها