علی کرد از حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، نصرت آباد و کورین با کسب ۳۰ هزار و ۴۵۸ رای، منتخب مردم این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی شد.
کد خبر: ۱۴۴۷۴۰۶

به گزارش جام جم آنلاین،بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور : علی کرد از حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، تفتان، نصرت‌آباد و کورین با کسب ۳۰ هزار و ۴۵۸ رای از مجموع ۷۱ هزار و ۸۳۰ آرای صحیح این حوزه انتخابیه، به عنوان منتخب مردم شناخته شد.

 رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: میزان مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام و حدود ۴۳ درصد از مردم شیعه و سنی استان در این عرصه سیاسی حضور یافتند.
رضا شریفی افزود: از مجموع یک‌میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۳۳ نفر از واجدان شرایط رأی دادن، ۸۲۰ هزار نفر از مردم در انتخابات شرکت کردند.
رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۱۶۶ هزار و ۸۱۳ نفر از واجدان شرایط رأی در این استان رای اولی‌ها بودند.
وی گفت: هزار و ۸۶۱ شعبه در سراسر سیستان و بلوچستان آرای مردم را اخذ کردند که در این تعداد ۹۶۰ شعبه اخذ رای سیار بودند

سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر ، هشت کرسی بهارستان را به خود اختصاص داده که این هشت سهمیه در استان مربوط به شش حوزه شامل زابل (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) با دو نماینده، زاهدان دو نماینده، خاش یک نماینده، ایرانشهر (ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز) یک نماینده، سراوان (سراوان، سیب سوران و مهرستان) یک نماینده و چابهار (نیکشهر، کنارک، چابهار و قصرقند) یک نماینده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها