همزمان با ایام عید بزرگ نیمه شعبان، آیین تجلیل از پدیدآورندگان آثار هنری هم‌راستا با فرهنگ مهدوی در نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر باحضور مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و دبیرکل فجر شانزدهم برگزار شد.
همزمان با ایام عید بزرگ نیمه شعبان، آیین تجلیل از پدیدآورندگان آثار هنری هم‌راستا با فرهنگ مهدوی در نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر باحضور مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و دبیرکل فجر شانزدهم برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۴۶۹۳۲

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، هم زمان با ایام عید بزرگ نیمه شعبان و سالروز ولادت نورانی حضرت مهدی (عج)، آیین تجلیل از پدیدآورندگان آثار هنری هم‌راستا با فرهنگ مهدویت در نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با حضور محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی و سرپرست موزه هنر‌های معاصر تهران، امیر عبدالحسینی دبیرکل فجر شانزدهم و سیدمصطفی زراوندیان دبیر شورای هنری اداره کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ، برگزار شد.

در این مراسم، محمد خراسانی‌زاده با بیان اینکه آخرین روز‌های شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر مزین به عطر مهدویت شده است، افزود: خوشحالیم که روز‌های پایانی برپایی نمایشگاه شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر مقارن با جشن بزرگ نیمه شعبان و به این ایام مبارک، متصل شده است.

مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ، تجلیل از پدیدآورندگان آثار مرتبط با فرهنگ مهدویت را بهانه‌ای برای پرداختن به یک مسئله مهم دانست و تصریح کرد: ایام مبارک نیمه شعبان را باید نماد تامل و تفکر درباره شخصیتی دانست که مهم‌ترین بهانه خلقت هستی است و ما معمولا با غفلت، ایشان را فراموش می‌کنیم و کمتر به یادشان هستیم؛ درحالی که باید در هر لحظه به یاد آن حضرت باشیم؛ لذا ضروری است از هنرمندانی که در آثارشان یاد حضرت، ولی عصر (عج) را گرامی داشتند، قدردانی کنیم.

در ادامه، امیر عبدالحسینی دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر به اهمیت کار هنرمندان حاضر در این مراسم اشاره کرد و گفت: این هنرمندان دو حُسن دارند؛ در وهله نخست، مایه رونق جشنواره هنر‌های تجسمی فجر شده‌اند و در مرتبه بعدی، محور آثارشان حضرت مهدی (عج) است.

او افزود: آثار زیادی در نمایشگاه فجر شانزدهم به حضرت صاحب‌الزمان (عج) اشاره داشتند، اما پنج اثر انتخاب‌شده به طور مستقیم به بحث مهدویت پرداخته بودند که جای تقدیر داشت. 

عبدالحسینی تجلیل از هنرمندان پدیدآورنده این آثار را گامی مثبت دانست و ادامه داد: هم‌زمانی ایام نیمه شعبان با روز‌های پایانی نمایشگاه جشنواره هنر‌های تجسمی فجر باعث شکل‌گیری این ایده خوب شد.

دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر ادامه داد: این آثار، حُسن ختام نمایشگاه را به نیمه شعبان گره زدند و بدون شک این اتفاق، باعث خواهد شد با جدیت بیشتری به موضوع مهدویت نگاه کنیم. مهدویت بحث مهمی است که در جشنواره‌های مختلفی همچون دوسالانه طلوع به آن پرداخته شده و امیدواریم اتفاق امروز، زمینه پرداخت مضاعف به آن را فراهم آورد.

در پایان این مراسم، محمد خراسانی‌زاده و امیر عبدالحسینی با اهدای لوح یادبود و هدایایی از مهدی توکلیان هنرمند رشته عکاسی، زهرا باقرنژاد هنرمند بخش خوشنویسی و محمد وحدتی هنرمند رشته عکاسی به پاس خلق آثاری با محوریت فرهنگ مهدوی تجلیل و قدردانی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها