مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر؛

دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی برگزار می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: به دنبال استقبال اقشار مختلف از اولین مسابقه کتابخوانی استان بوشهر، دومین مسابقه نیز با هدف شناخت آحاد جامعه پیرامون دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی در سه بخش نونهال، نوجوان و بزرگسال برگزار می شود.
کد خبر: ۱۴۴۶۶۹۵

به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، به دنبال رونمایی از پوستر دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی استان بوشهر در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، حیدر راهب مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این خصوص با بیان اینکه در اولین مسابقه با محوریت عفاف و حجاب در فصل پاییز سال جاری بیش از 2200 نفر شرکت کردند و بیش از 1 میلیارد ریال جوایز نقدی و غیرنقدی اهدا شد، اظهار کرد: به دنبال استقبال اقشار مختلف از اولین مسابقه کتابخوانی استان، دومین مسابقه نیز با هدف شناخت آحاد جامعه پیرامون دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، شناسایی و تقویت حلقه‌های کتابخوانی موجود در استان و تقویت چرخه چاپ و نشر کتاب به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه این مسابقه در سه بخش برگزار می شود، تصریح کرد: دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی استان بوشهر در سه بخش نونهال (7 تا 10 سال)، نوجوان (11 تا 16 سال) و بزرگسال (17 سال به بالا) برگزار می‌شود که متقاضیان تا 20 اردیبهشت 1403 فرصت دارند، از طریق لینک yun.ir/bushehr در این رویداد ثبت نام کنند.
راهب یادآور شد: این مسابقه برای رده سنی نونهال (7 تا 10 سال) در قالب پویش های قصه گویی و معرفی کتاب برگزار می شود که شرکت کنندگان پس از ثبت نام، می توانند فیلم های ضبط شده خود حداکثر در 5 دقیقه به صورت افقی را در پیام رسان های ایتا و بله به شماره 09363157212 ارسال کنند.
وی ادامه داد: این مسابقه برای رده های سنی نوجوان (11 تا 16 سال) و بزرگسال (17 سال به بالا) همچون اولین مسابقه، به صورت کتبی و حضوری برگزار می شود که تاریخ و مکان های برگزاری آزمون اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند منابع این مسابقه را که شامل کتاب‌های «موشک من» اثر گل بیگم ابراهیمی ویژه رده سنی 7 تا 10 سال، «شکار هیولا» نوشته محمد سرشار ویژه رده سنی 11 تا 16 سال و کتاب «عملیات احیا» اثر محمد حکم آبادی ویژه رده سنی 17 سال به بالا می باشد را با تخفیف از کتابخانه های عمومی و مؤسسات قرآنی استان بوشهر، خریداری و تهیه کنند.
راهب سپس به جوایز متعدد و نفیس این مسابقه اشاره کرد و با بیان اینکه برای این مسابقه بیش از 800 میلیون ریال جوایز نقدی در نظر گرفته شده، گفت: در بخش نونهال به‌ترتیب به نفرات اول تا سوم هدایای نقدی 30 میلیون ریال، 20 میلیون ریال و 10 میلیون ریال و به 50 نفر نیز هدیه ویژه تعلق خواهد گرفت.
وی ادامه داد: در بخش نوجوان به ترتیب به نفرات اول تا سوم هدایای نقدی 50 میلیون ریال، 40 میلیون ریال و 30 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت و به نمرات بالای 70 و همچنین بین 50 تا 70 امتیاز نیز به ترتیب به قید قرعه 10 کارت هدیه 10 میلیون ریالی و 10 کارت هدیه 5 میلیون ریالی اهدا خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: در بخش بزرگسال نیز به ترتیب به نفرات اول تا سوم هدایای نقدی 60 میلیون ریال، 50 میلیون ریال و 40 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت و به نمرات بالای 70 و همچنین بین 50 تا 70 امتیاز نیز به ترتیب به قید قرعه 10 کارت هدیه 10 میلیون ریالی و 10 کارت هدیه 5 میلیون ریالی اهدا خواهد شد. همچنین در گروه های سنی نوجوان و بزرگسال به تمام نفراتی که بتوانند نمره کامل مسابقه را کسب کنند هدایایی تعلق خواهد گرفت.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 07733557524 داخلی 111 تماس گرفته و همچنین جهت اطلاع از جزییات و برنامه های آینده این مسابقه در کانال ویژه مسابقه کتابخوانی استان بوشهر در پیام رسان های ایتا و بله به شناسه buketab@ عضو شوند.
دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی برگزار می شود
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها