بازدید نخست وزیر مالزی از غرفه هنرمندان ایرانی

دومین نمایشگاه جهانی هنر‌های قرآنی در مالزی گشایش یافت

بازدید فعالان حوزه فضای مجازی مالزی از فضا‌های گردشگری ایران

ایران جزو هفت سرزمین گردشگری دنیاست

جمعی از فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی مالزی در قالب رویداد " از ایران بگو" از مجموعه تفریحی ورزشی توچال بازدید کردند.
کد خبر: ۱۴۴۶۶۹۴

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی مجموعه تفریحی ورزشی توچال، جمعی از فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی مالزی به دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، به ایران سفر کرده‌اند، و روز گذشته ۶ اسفند از جاذبه‌های تفریحی ورزشی مجموعه توچال بازدید کردند. 
 
 «از ایران بگو» عنوان کلان برنامه‌ای از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است که با همکاری سازمان و نهاد‌های مختلف اجرا می‌شود و به معرفی جلوه‌های متنوعی از ایران، در رسانه‌های خارجی و فضای مجازی می‌پردازد. 
 
در دیدار روح الله امداد مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال و دکتر زایرو فعال حوزه مجازی و دیجیتال مارکتینگ کشور مالزی از جاذبه‌های منحصر بفرد ایران برای معرفی به مردم جهان بحث شد. 
 
 مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال ضمن خوش آمدگویی به این گروه توریستی، گفت: یکی از مصادیق زیبایی ایران مجموعه توچال است که سالانه چهار میلیون نفر بازدید کننده دارد. 
 
روح الله امداد، با اشاره به قدمت ۵۰ ساله مجموعه تله کابین توچال، تصریح کرد: در نقاط مختلف ایران از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، چهار محال و بختیاری، فارس و همدان پیست‌های اسکی و استانداردی وجود دارد؛ که هرساله مورد استقبال ورزشکاران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه توچال در بحث کوهنوردی در کشور پیشتاز است، گفت: امسال با اعتبار بسیار خوبی که اختصاص یافت خطوط و کابین‌های این مجموعه نوسازی شد. 
 
امداد، با اشاره به وجود ۱۰۰۰ گونه گیاهی و دارویی در توچال گفت: گرگ، روباه، خرس، شاهین و عقاب از گونه‌های حفاظت شده این مجموعه است. 
 
مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال، از وجود علائم و نشانه‌های انگلیسی ویژه توریست‌های خارجی خبرداد و گفت: بطور میانگین سالانه از ۱۶ کشور جهان بازدید کننده داریم. 
 
امداد با بیان اینکه پیست بین المللی توچال نزدیکترین پیست به پایتخت در دنیاست، افزود: طولانی‌ترین خط تله کابین مستقیم در جهان مربوط به این مجموعه است. 
 
وی با بیا اینکه تله سییژ، پیست اسکی، سورتمه و تله کابین در توچال فعال هستند، افزود: هتل سه ستاره توچال در ارتفاع چهارهزار متری جزو مرتفع‌ترین هتل‌های جهان هست. 
 
وی حضور گردشگران خارجی و تبلیغ و معرفی جاذبه‌های دیدنی را یکی از مهم‌ترین اصول جذب مخاطب عنوان کرد و گفت: امیدوارم در ایران سفر خوبی داشته باشید. 
 
امداد، با اشاره به اینکه ایران در تنوع اقلیم و فرهنگ منحصر بفرد است، تصریح کرد: بهره گیری از فضای مجازی و تکنولوژی روز می‌تواند صنعت گردشگری را رونق ببخشد. 
 
وی شعار مجموعه توچال را نشاط اجتماعی و گردشگری ورزشی یاد کرد و گفت: در سال‌های اخیر خوشبختانه در زمینه گردشگری اتفاقات خوبی به ثمر نشسته است. 
 
در ادامه دکتر زایرو فعال مجازی و دیجیتال مارکتینگ کشور مالزی، نیز ایران را کشوری زیبا با فرهنگی غنی یاد کرد و گفت: بنظرم ایران یکی از هفت سرزمینی است که باید همه آن را ببینند. 
 
وی گفت: ما با سفر به کشور‌های مختلف دنیا ضمن ارائه پیشنهاداتی برای رونق گردشگری، سرمایه گذاران خارجی را برای این امر ترغیب می‌کنیم. 
 
زایرو افزود: ایرانیان میزبانان خوبی برای گردشگران هستند و این خصوصیت وجه تمایز خوبی برای سفر‌های من هست. 

وی توچال را نمونه یک مجموعه گردشگری موفق در زمینه گردشگر دانست و گفت: چنین تنوع آب هوایی را با فاصله زمانی کوتاه هیچ کجا تجربه نکرده ام. 

گفتنی است، در ادامه این گروه توریستی به همراه نمایندگان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از بخش‌های مختلف مجموعه توچال بازدید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها