یکی از ابتکارات انتخابات امسال، پخش مناظرات تلویزیونی از شبکه های استانی است در این راستا ۲۰۰ کانال تلویزیونی در سطح کشور مختص انتخابات راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۴۴۶۶۹۱

به گزارش جام جم آنلاین،انتخابات در استان سیستان و بلوچستان همیشه بر پایه قوم گرایی بوده است و مردم شناخت کافی از کاندیدای خود نداشتند اما با پخش مناظرات در کانالهای محلی سیستان و بلوچستان مردم شناخت بیشتری از نامزدهای انتخاباتی خواهند داشت.

علیرضا میر، یکی از شهروندان زاهدانی در این خصوص گفت: پخش مناظرات تلویزیونی از کانال زاهدان برایم خیلی خوشحال کننده بود توانستم نسبت به نامزدهای انتخاباتی شناخت بیشتری را پیدا کنم.

جلیل ریگی شهروند دیگر زاهدانی نیز گفت: خوشبختانه امسال شاهد مناظرات تلویزیونی در استان بودیم و فهمیدیم که تفکر و بینش هر فرد در انتخابات چگونه است.

ساسان قلندرزهی شهروند خاشی نیز افزود: امسال انتخابات پرشوری را تجربه خواهیم کرد و با پخش مناظرات از صدا و سیمای استان بر حضور حداکثری در انتخابات افزوده خواهد شد.

همچنین شهروندان شهرستانهای سراوان، ایرانشهر، چابهار، منطقه سیستان نیز از راه اندازی شبکه های انتخاباتی ابراز خوشحالی و خرسندی کردند و گفتند اگر از این شبکه ها  بعد از انتخابات نیز در عرصه های اقتصادی و فرهنگی نیز استفاده شود خیلی خوب است.

شهروندان سیستانی و بلوچستانی بیان کردند که دیگر به شناخت سطحی از کاندید رای نمی دهیم بلکه رای مان از روی شناخت کافی و علمی است که در این مناظرات از هر نماینده ای بدست می آوریم.

همچنین مدیرکل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان نیز از تداوم پخش مناظرات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان از ۷ شبکه تلویزیونی خبر داد.

علیرضا کیخا افزود: پخش مناظره‌های تلویزیونی از شبکه‌های "زاهدان، سیوستان(حوزه انتخابیه زابل)، تفتان(حوزه انتخابیه خاش)، ایرانشهر، نگاران(حوزه انتخابیه سراوان) و مکران(حوزه انتخابیه چابهار)"  از روز جمعه چهارم اسفندماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه دهم اسفندماه ادامه دارد.

وی افزود: علاوه بر ۶ کانال تلویزیونی که ویژه ۶ حوزه انتخابیه استان اخیراً راه‌اندازی شده، مجوز پخش مناظرات از شبکه استانی هامون نیز اخذ شده و در دو نوبت ۶ صبح و ۲۳:۴۵ این مناظرات از شبکه هامون نیز پخش می‌شود.

کیخا خاطرنشان کرد: پخش مناظرات استانی برای نخستین بار صورت می‌گیرد و می‌تواند کمک قابل توجهی به مخاطبان برای شناخت نامزدها و توان و برنامه‌های آنها و در نهایت انتخاب گزینه‌های اصلح داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها