یادداشت-دکتر زینب اختری

بانوان بوشهری؛حافظان جنوب

دکتر زینب اختری،مدیرکل زنان وزارت کشور به مناسبت برگزاری دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار در استان بوشهر پیامی به این شرح صادر کرد.
دکتر زینب اختری،مدیرکل زنان وزارت کشور به مناسبت برگزاری دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار در استان بوشهر پیامی به این شرح صادر کرد.
کد خبر: ۱۴۴۶۳۲۷
نویسنده دکتر زینب اختری-مدیرکل زنان وزارت کشور

 

زن همان گونه که در کلام رهبر انقلاب به چشم میخورد،  به یک جایگاه مصنوعی و تصنعی و تشریفاتی احتیاج ندارد؛ جایگاهی که دون شأن متانت و سکینه و آرامش روحی اوست. طبیعت زن لطیف است و سراسر محبت ، آن‌چنان  محبتی که می‌تواند هم خود و هم محیط پیرامون خود را- چه در داخل خانه، چه در هر محیطی که باشد- به طرف معنویت، پیشرفت و علوّ مقامات علمی و عملی سوق می دهد و پیش می برد.
زن مسلمان ایرانی ، نه نماد یک زن شرقی که  بی نقش و بی تاثیر در تاریخ سازی است و نه نماد زن غربی که جنسیت او بر چهره انسانیت آن سایه افکنده است.
 زن مسلمان ایرانی نماد الگوی سوم زن است که با حفظ جایگاه و حرمت اسلامی و انسانی خود بن بست های موجود را در میشکند.
 
زنان بوشهر را با هنری  به پهنای خطه جنوب شناختیم 
به روحی بلند و دریایی به ارامش آبهای نیلگون خلیج فارس  در مادری و همسری  و طوفانی و مواج در حراست از ایران زمین. زنان بوشهر را با حماسه زنان لرده شناختیم با روایتی مثال زدنی از ایستادگی زنان ایرانی  در برابر نیروهای انگلیسی.
زن بوشهری نشان داده که درعین حال که عفیف است در متن و مرکز  اثر گذار  است  و در مسیر تکامل معنوی خود، خانواده  و جامعه می کوشد. 
اینجانب .....اهتمام شما  زنان تاثیرگذار و مدافعان حرم امن خانواده و جامعه   استان بوشهر در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی، سیاسی  و اقتصادی را ارج می نهم و از درگاه خداوند متعال آرزوی سربلندی و سرافرازی  برای تک تک شما بانوان خواستارم.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها