یک کارشناس حوزه رسانه در بازدید از غرفه جام جم مطرح کرد

هزینه‌های نمایشگاهی پاشنه‌آشیل حضور رسانه‌ها

یک کارشناس رسانه با اشاره به اینکه هزینه حضور در نمایشگاه رسانه‌های ایران از توان برخی رسانه‌ها خارج است، گفت: برای برگزاری نمایشگاهی پر رونق علاوه بر کمک مالی از سوی معاونت مطبوعاتی بهتر است، نمایشگاه در محلی برگزار شود که محدودیت‌های مصلی را نیز نداشته باشد. 
یک کارشناس رسانه با اشاره به اینکه هزینه حضور در نمایشگاه رسانه‌های ایران از توان برخی رسانه‌ها خارج است، گفت: برای برگزاری نمایشگاهی پر رونق علاوه بر کمک مالی از سوی معاونت مطبوعاتی بهتر است، نمایشگاه در محلی برگزار شود که محدودیت‌های مصلی را نیز نداشته باشد. 
کد خبر: ۱۴۴۶۲۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، بیژن مقدم، کارشناس رسانه و فعال سیاسی امروز از غرفه روزنامه جام جم بازدید کرد و درباره برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه بعد از شش سال کار مهم و با ارزشی است. اما در این بین زمان برگزاری آن برای مجموعه رسانه‌ها غافلگیر کننده بود. به ویژه با محدودیتی که در مصلی وجود دارد.

وی ادامه داد: چنین مسائلی ممکن است، سبب شده باشد که برخی رسانه‌ها در نمایشگاه شرکت نکرده باشند.

مقدم یادآور شد: البته در سال‌های قبل که نمایشگاه برگزار می‌شد نیز برخی معتقد بودند که نمایشگاه دیگر حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد و به تکرار رسیده است.

‌این کارشناس رسانه عنوان کرد:، اما این روز‌ها شرایط و فضای رسانه‌ای تغییر کرده و رسانه‌های جدیدی ایجاد شده‌اند که بسیاری ازمردم آن‌ها را نمی‌شناسند. به همین دلیل بهتر است مردم در نمایشگاه با این رسانه‌ها ارتباط برقرار کنند.

وی بیان کرد: برای رفع این مشکلات بهتر است، نمایشگاه در محلی برگزار شود که محدودیت‌های مصلی را نداشته باشد. علاوه براین باید زمان بیشتری نیز به آن اختصاص پیدا کند.

‌مقدم با اشاره به اینکه بهتر است زمان برگزاری نمایشگاه از ماه‌ها قبل به رسانه‌ها اطلاع داده شود، افزود: به این شکل رسانه‌ها فرصت خواهند داشت تا برای برگزاری این رویداد آماده شوند، نباید فراموش کرد که حضور در نمایشگاه برای رسانه‌ها هزینه‌هایی دارد و بهتر است، معاونت مطبوعاتی در حد توان به رسانه‌ها کمک کند. 

این کارشناس رسانه درباره اینکه مشکلات مالی چقدر در حضور نیافتن برخی رسانه‌ها در نمایشگاه تاثیر گذار است؟ نیز به جام جم آنلاین گفت: مشکلات مالی مساله کوچکی نیست. اما در کنار آن باید به زمان برگزاری که سبب غافلگیری رسانه‌ها شد نیز توجه کرد.

وی با یادآوری این نکته که در این بین جنبه مالی واقعا قابل توجه است، ادامه داد: برای نمونه اگر از هزینه‌های لازم برای ایجاد غرفه‌ای درجه یک بگذریم، ایجاد غرفه‌ای خوب حدود ۳۵۰ میلیون تومان برای رسانه‌ها هزینه دارد و چنین هزینه‌ای از توان برخی رسانه‌ها خارج است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها