یزد- رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد از پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن باغ های زنده بالای ۱۰۰۰ متر شهر یزد تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۶۲۰۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانبندی که کمیسیون نظارت برای سازمان سیما و منظر از ابتدای سال تاکنون در نظر گرفته است، مقرر گردید در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۵۰ پلاک از باغ های بالای ۱۰۰۰ متر سطح شهر که شناسایی شده اند، شناسنامه دار و پلاک کوبی شوند که تا کنون برای ۵۸۵ باغ انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در فرصت باقیمانده تا پایان سال ، تمام ۷۵۰ باغ پلاک کوبی و شناسنامه دار می شود افزود: پلاک کوبی و شناسنامه دار شدن باغ ها در محلاتی همچون حسن آباد، مهدی آباد و بخشی از نعیم آباد ، کوچه بیوک و ... انجام شده است همچنین در خیابان های هجرت، بدر، شهید خلیل حسن بیکی، شهید عابدی و سایر محلات در حال انجام است.

نیکونژاد ادامه داد: براساس برآورد و آمار های احصاء شده حدود ۴۰ درصد از فضای سبز و باغ های سطح شهر در سنوات گذشته به دلایل مختلف از قبیل فقدان آب یا سواستفاده های شخصی ، تخریب یا از بین رفته است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: یکی از سیاست های شورای ششم شناسنامه دار کردن تمام باغ های شهر یزد است و در صدد هستیم با توجه به طرح حفاظت و صیانت از باغ ها ، برای پلاک های شناسایی شده با انجام سیاست های تشویقی و حمایتی از صاحبان و مالکان باغ ها سعی می شود تا از خشک شدن باغ ها جلوگیری و این میراث سبز به نسل های بعد نیز منتقل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها