مدیر جهاد کشاورزی بابلسر اعلام کرد؛

تولید 60 تن عسل در بابلسر

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد:

تولید 63 تن عسل در میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود از تولید 63 هزار و 111 کیلوگرم عسل در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۶۱۸۷

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدباقر اسفندیاری از تولید 63 هزار 111 کیلوگرم عسل در شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: 8 هزار و 98 کلنی زنبور عسل در این شهرستان فعالیت دارد.

 

وی بیان کرد: عسل ماده‌ غذایی فوق‌العاده‌ با روند ساخت و تولید بسیار جالب بوده و این ماده ترکیبی از شکر، آنزیم‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و آمینواسیدهاست که با سایر شیرین‌کننده‌ها بسیار متفاوت است و با وجود فروکتوز بالا، اگر در حد اعتدال مصرف شود، خواص بسیاری برای سلامتی دارد.

 

اسفندیاری با بیان اینکه عسل محصول فسادناپذیری است که خاصیت باکتری‌کشی دارد و فاسد نمی‌شود، افزود: نگهداری عسل حتی برای کوتاه مدت در دمای بالای 32 درجه سانتی‌گراد، رنگ، طعم و خاصیت آنزیم‌ها‌ی آن را تغییر می‌دهد و در ترکیب عسل مقدار زیادی اسید وجود دارد و به همین دلیل اگر عسل‌ در ظروف فلزی نگه داشته شود، هم ظرف خرده می‌شود و هم رنگ، بو و طعم آن تغییر می‌کند.

 

وی تصریح کرد: عسل یکی از محصولات غذایی با ارزش است که علاوه بر مصرف غذایی کاربرد دارویی هم دارد و تقریبا در درمان اغلب بیماری‌ها مفید است و امروزه زنبورداری در اشتغال و اقتصاد خانوار روستایی بسیار مهم است.

newsQrCode
برچسب ها: مازندران جهاد عسل
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها