در ایام دهه فجر انجام شد؛

بهره مندی مددجویان اصفهانی از طرح غربالگری فشارخون و دیابت

مددجویان کمیته امداد در سطح استان اصفهان در ایام چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از خدمات غربالگری فشارخون و دیابت بهره مند شدند.
کد خبر: ۱۴۴۵۷۰۳

جام جم آنلاین اصفهان؛ هادی بنایی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با بیان اینکه طرح غربالگری خانواده های تحت حمایت با هدف ارتقاء سطح سلامت و تندرستی آنان انجام می شود، اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر، مددجویان تحت حمایت از خدمات طرح سلامت با هدف غربالگری فشار خون و دیابت بهره مند شدند.

هادی بنایی با تاکید به لزوم آشنایی مددجویان با بیماری های مرتبط به دیابت و فشارخون به عنوان بیماری های خاموش، ادامه داد: در این ایام با استقرار ایستگاه تست قندخون و کنترل فشارخون در تعدادی از مراکز نیکوکاری با همکاری شبکه بهداشت و درمان، نسبت به انجام تست های مرتبط اقدام شد.

وی با اشاره به تنوع سرفصل های خدمات درمانی به مددجویان، افزود: امسال با توجه به دغدغه های بهداشتی درمانی مددجویان و کمک به تامین درمان بیماران خاص و صعب العلاج بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده، طرح غربالگری را در بین گروه سنی ۴۰ تا ۶۵ سال اعلام کرد و گفت: در این طرح چنانچه بیمارانی نیاز به آزمایش های پاراکلینیکی تخصصی تر داشتند به سطح بالاتر ارجاع داده شده و درمان های تخصصی صورت می گیرد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها