تجلی فجر ۴۵ با بهره برداری از پروژه های مختلف در منطقه دو عملیات انتقال گاز

مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز ضمن تشریح اقدامات برجسته یک ساله این منطقه در در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از دستاوردهای جهادگران عرصه صنعت انتقال گاز در تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۴۹۲۷

جام جم آنلاین اصفهان؛ اسدالله مهری، ایام دهه مبارک فجر را بازخوانی همدلی کارکنان جهادی در صنعت انتقال گاز دانست و گفت : در این راه پرفراز و نشیب هرچند مشکلات به ویژه در بخش تهیه قطعات و تجهیزات وجود داشت ، اما کارکنان خدوم منطقه دو عملیات انتقال گاز از هیچ کوششی دریغ نورزیدند. 
اسدالله مهری گفت : برای به حداقل رساندن آسیب ها به خطوط  ، ایمن سازی خطوط  سراسری در تلاقی با جاده ها ، تعویض شیرهای مسیر خطوط انتقال گاز، تزریق گاز خط ۳۰ اینچ کمربندی یزد به طول ۱۳ کیلومتر انجام شد. 
ایشان افزود ، تنش زدایی از خط لوله انشعاب شهرک صنعتی مبارکه بر اثر فرونشست زمین و اتصال انشعاب جدید افجان از خط چهارم سراسری و تزریق گاز ، از جمله اقداماتی بود که در راستای پیشگیری از  وقوع  اتفاقات ناگوار ، به انجام رسید. 
وی بیان کرد ، به منظور حفظ سرمایه ملی ، نشت یابی خطوط لوله و رفع نشتی ،  تعویض پوشش خطوط  لوله و پیگرانی تمیز کننده از جمله اقداماتی بود که در این زمینه انجام شد. 
اسدالله مهری در ادامه گفت : در راستای بهبود فرایند ها اقداماتی از قبیل بازنویسی برنامه PMS یکی از تاسیسات منطقه  ، تعویض و به روز رسانی سیستم های ESD  و F&G یکی از تاسیسات منطقه  ،  تعویض و ارتقاء سیستم کنترل یک واحد توربوکمپرسور ، همگی از جمله ملزوماتی بود که در راستای پیشگیری از زیان های حاصل از توقف انتقال گاز صورت پذیرفت . 
ایشان نصب سیستم پردازش ارتعاشات بر روی یک واحد توربین ژنراتور برای اولین بار در شرکت انتقال  گاز ایران ، و انجام ۵۵ مورد تعمیرات سطح مختلف توربوکمپرسور ها کوشش و تلاش وصف ناپذیرکارشناسان منطقه بود تا به هنگام  سرمای زمستان و نیاز هموطنان به گاز طبیعی هیچگاه با افت فشار مواجه نشویم . 
اسدالله مهری در بخش دیگری از اظهارات خود به اقدامات انجام شده در حوزه های پشتیبانی و مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت : راه اندازی کامل و ارتباط RTU یکی از تاسیسات با دیسپچینگ ، اعزام تجهیزات ، ماشین آلات و نیروی انسانی به منظور کمک به سیل زدگان اردستان و روستاهای نهوج و فران ، برگزاری و پیاده سازی کافه های دانش در حوزه های برق ، ابزار دقیق و مکانیک با موضوع بررسی و ارائه راهکار جهت افزایش عمر تجهیزات برق و ابزار دقیق در مقابل دمای کمپارتمنتهای توربینهایDU80  که بسیار با اهمیت بوده است اشاره کرد. 
ایشان در خاتمه با بیان اینکه صنعت عظیم انتقال گاز کشور امروز در اوج سربلندی است گفت : این اقدام های موثر و کلیدی حاصل توکل کارکنان این صنعت به خداوند بزرگ و نتیجه خون شهدا است و ما باید تلاش کنیم و در عمل ثابت کنیم پای آرمانهای شهدا و ایثارگران ایستاده ایم . 
گفتنی است در دهه فجر سال  گذشته تاسیسات پل کله ده توسط همکاران شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تکمیل و با همکاری کارکنان این منطقه به بهره برداری رسید و به مبارکی دهه فجر سال جاری نیز راه اندازی و بهره برداری از تاسیسات دوراهان ده برنامه ریزی شده است .

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها