وزیر امور خارجه در پیامی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب گفت: در سایه سیاست خارجی دولت سیزدهم بر تعامل سازنده با همه کشور‌های جهان با اولویت نگاه به آسیا و همکاری نیرومند با همسایگان تمرکز داریم و به گرمی دست همه طرف‌ها، دوستان و برادران خود در جهان را می‌فشاریم.
کد خبر: ۱۴۴۴۶۱۳

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (جمعه) ۲۰ بهمن ماه در پیامی ویدئویی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد دستاورد‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف هستیم. این دستاورد‌ها در تمامی حوزه‌های فناوری به گسترش و توسعه مرز‌های دانش، علم، صنعت، حضور در فضا، پزشکی، مهندسی و سایر بخش‌های علوم انسانی، تجربی و فنی توجه دارد.

وی عنوان کرد که ایران امروز در برخی از عرصه‌های علمی و فناوری، جزو پنج کشور برتر و اصلی جهان به شمار می‌رود.

وزیر خارجه بیان کرد: این چیزی است که در سایه توانمندسازی زنان و جوانان به عنوان قشری مهم و بسیار تاثیرگذار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به وجود آمده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: توانمندسازی زنان و جوانان سهم مهمی در این دستاورد‌های بزرگ انقلاب ما در ایران داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور یک سرمایه بزرگ به شمار می‌آیند، افزود: هر جا نامی از ایران و ایرانی در جهان وجود دارد، پیشرفت، علم و گسترش مرز‌های دانش را در آن محیط خارج از کشور شاهد بوده‌ایم.

امیرعبداللهیان گفت: ما به وجود ایرانیان خارج از کشور در سرتاسر جهان افتخار می‌کنیم. همکاران من در سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های ایران در سراسر جهان به طور کامل برای ارائه همه گونه تسهیلات و خدمات کنسولی به ایرانیان عزیز آمادگی کامل دارند.

وی اضافه کرد: تمرکز برخی طرف‌ها بر تداوم یکجانبه‌ گرایی ریشه در بسیاری از بحران‌ها، عدم قطعیت‌ها و عدم ارائه راه‌حل‌های سیاسی و بین‌المللی و طبعا گسترش دامنه جنگ و ناامنی‌ها در مناطق مختلف جهان دارد.

وزیر امور خارجه بیان کرد: امروز تحولات به ویژه در غزه در سایه نسل‌ کشی رژیم اشغالگر اسرائیل به خوبی نمایان کرد که سازمان ملل به ویژه شورای امنیت در انجام وظایف خود ناکارآمد است.

امیرعبداللهیان گفت: توجه بر چندجانبه‌ گرایی و اصلاح ساختار شورای امنیت و سازمان ملل یک ضرورت اساسی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سایه سیاست خارجی دولت آقای دکتر رئیسی بر تعامل سازنده با همه کشور‌های جهان با اولویت نگاه به آسیا و همکاری نیرومند با همسایگان تمرکز دارد. در این رابطه ما به گرمی دست همه طرف‌ها، دوستان و برادران خود در جهان را می‌فشاریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها