خرید بهترین دستگاه میوه خشک کن صنعتی

مکانیزم کارکردی خاص دستگاه میوه خشک کن، این‌گونه است که با گرمادهی به میوه‌ها و صیفی‌جات، موجب خشک شدن آن‌ها می‌شود؛ بنابراین، شرایط استفاده از میوه‌های اختصاصی برخی از فصول سال، در فصل‌های دیگر نیز مهیا می‌شود. پرتقال، لیمو، نارنگی و...، از همین دست میوه‌ها هستند که در فصل‌های گرم سال، به آن‌ها دسترسی نخواهید داشت؛ اما با استفاده از دستگاه‌های میوه خشک‌کن، می‌توانید آب مرکبات را در فصول پاییز و زمستان بگیرید و آن‌ها را خشک‌کنید و در بهار و تابستان، لذت چشیدن مرکبات خشک و خوشمزه را تجربه کنید.
مکانیزم کارکردی خاص دستگاه میوه خشک کن، این‌گونه است که با گرمادهی به میوه‌ها و صیفی‌جات، موجب خشک شدن آن‌ها می‌شود؛ بنابراین، شرایط استفاده از میوه‌های اختصاصی برخی از فصول سال، در فصل‌های دیگر نیز مهیا می‌شود. پرتقال، لیمو، نارنگی و...، از همین دست میوه‌ها هستند که در فصل‌های گرم سال، به آن‌ها دسترسی نخواهید داشت؛ اما با استفاده از دستگاه‌های میوه خشک‌کن، می‌توانید آب مرکبات را در فصول پاییز و زمستان بگیرید و آن‌ها را خشک‌کنید و در بهار و تابستان، لذت چشیدن مرکبات خشک و خوشمزه را تجربه کنید.
کد خبر: ۱۴۴۴۵۱۷

 

 

 

اصلی‌ترین اهداف طراحی دستگاه میوه خشک کن

 خرید بهترین دستگاه میوه خشک کن صنعتی

همانند دیگر تجهیزات صنعتی محبوب نظیر، دستگاه روغن گیری، دستگاه تقطیر و...، طراحان برای تولید دستگاه‌های میوه خشک‌کن نیز، اهداف خاص و ویژه‌ای را مدنظر قرار داده‌اندازجمله مهم‌ترین اهداف طراحی این تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان خشک‌کردن میوه‌ها برای سرو در فصول مختلف: دریافت کامل آب و رطوبت میوه‌ها، موجب می‌شود تا آن‌ها کاملاَ خشک شوند. بنابراین، افرادی که علاقه ویژه‌ای به میوه‌های خوشمزه و خاص زمستانی و تابستانی دارند، می‌توانند با خشک‌سازی به‌موقع میوه‌ها و صیفی‌جات، در تمامی فصول، از لذت چشیدن طعم آن‌ها بهره‌مند شوند.

  • افزایش ماندگاری میوه‌ها و صیفی‌جات: در پی گرفتن کامل آب میوه‌ها و حذف کامل رطوبت موجود در آن‌ها (از طریق گرمای القاشده توسط تجهیزات میوه خشک‌کن)، شرایط رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها در میوه‌ها از بین می‌رود؛ درنتیجه، ماندگاری آن‌ها افزایش می‌یابد.

  • حفظ مواد مغذی: با استفاده از تکنیک‌ها و دستگاه‌های مختلفی، می‌توان نسبت به گرمادهی میوه‌ها اقدام کرد؛ اما در این میان، تنها مکانیزم خاص، تجهیزات میوه خشک‌کن است که به حفظ مواد مغذی و ویتامین‌های میوه‌ها و صیفی‌جات کمک می‌کند.

ایجاد طعمی خاص، لذیذ و متفاوت برای میوه‌های خشک‌شده، از دیگر اهداف طراحی این تجهیزات محسوب می‌شود.

نحوه کار دستگاه میوه خشک کن

باید بدانید که میوه‌ها و صیفی‌جات، دارای 5-95 درصد آب‌های درون بافتی هستندوجود آب درون بافتی، طعمی عالی را برای میوه‌ها به ارمغان می‌آورد و از سویی دیگر، موجب فسادپذیری آن‌ها خواهد شد؛ بنابراین، دستگاه‌های میوه خشک‌کن با حرارت‌ دادن یکنواخت، آب درون بافت‌های میوه‌ها و سبزیجات را خشک می‌کنند و آن‌ها را در پی حذف رطوبت، آماده نگهداری‌های بلندمدت خواهند کرد.

ویژگی برتر سیستم‌های خشک‌کن میوه، حرارت دادن خاص آن‌ها است؛ به‌طوری‌که، بخش عمده‌ای از ویتامین و عناصر مغذی میوه‌ها و سبزیجات را حفظ می‌کنندبرخلاف انواع دستگاه روغن گیری که دانه‌های روغنی را کاملاً فشرده خواهند کرد، ساختار میوه‌ها توسط دستگاه‌های میوه خشک‌کن، حفظ می‌شود و تنها آب‌های درون بافتی آن‌ها، خشک می‌گردددر طی پروسه حرارت دادن، آب‌های درون بافتی به‌صورت قطره‌قطره، از میوه‌ها و سبزیجات خارج می‌شوندجمع‌آوری و دفع این قطره‌های خروجی، توسط مجراهای دستگاه مدیریت می‌گردد.

تفاوت میوه خشک‌کن صنعتی و خانگی

اساس کارکرد هر دو مدل، کاملاً مشابه یکدیگر است؛ با این تفاوت که قدرت کارکردی و ظرفیت میوه خشک‌کن‌های صنعتی، بسیار بیشتر از مدل‌های خانگی خواهد بودبه‌کارگیری اجزای قدرتمند در تجهیزات صنعتی، از دیگر تفاوت‌های مدل‌های خانگی و صنعتی به شمار می‌رود. همچنین، باید به این نکته نیز اشاره داشت که مقاومت اجزای سیستم‌های میوه خشک‌کن صنعتی، بسیار بیشتر خواهد بود و این‌گونه تجهیزات، برای کارکرد مداوم در ساعت‌های طولانی، گزینه مناسبی هستندنکته مشترک در هر دو مدل، تلاش قابل‌توجه برای حفظ ویتامین‌های میوه‌ها، در طی فرآیند خشک‌کردن است.

ایجاد کسب‌وکار با خشک‌کن‌های صنعتی میوه

طی سال‌های اخیر، افراد زیادی با تهیه انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی و تجهیزات بسته‌بندی، به دنیای تولید میوه‌های خشک، واردشده‌اند و سود بسیاری را نصیب خود کرده‌انداگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکار مخصوص به خود را دارید، باید به سراغ مدل‌های صنعتی بروید؛ چراکه استفاده از میوه خشک‌کن‌های خانگی (برای فعالیت‌های تولیدی)، گزینه چندان مطلوبی به شمار نمی‌رودنکته قابل‌توجه این است که شما برای راه‌اندازی چنین کاری، نیاز به فضای کارگاهی بسیار بزرگی نیز نخواهید داشت؛ زیرا سبزیجات و میوه‌ها پس از خشک شدن، شدیداً کم‌حجم‌تر می‌شوند.

جالب است بدانید که ازلحاظ منبع اتصال نیز، با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد؛ زیرا تجهیزات میوه خشک‌کن، در قالب مدل‌های متنوع گازی، برقی و دوگانه‌سوز، طراحی و تولید می‌شوندازلحاظ ظرفیت نیز، بسته به اهدافی که دارید، از ظرفیت‌های کم 10، 20 و 25 کیلوگرم گرفته تا ظرفیت‌های بزرگ 600، 750 و 900 کیلوگرمی، کاملاً دستتان برای انتخاب باز خواهد بودالبته، این دستگاه‌ها ازلحاظ گرمادهی نیز، دارای دو مدل مختلف هستند:

  • تجهیزات جریان افقی: بیش از 70% تجهیزات میوه خشک‌کن بازار، از همین نوع هستندطراحی این مدل‌ها به‌گونه‌ای است که منبع القای گرما، در پشت دستگاه جایگذاری شده استطراحی داخلی مدل‌های جریان افقی، به حالت طبقاتی و کشویی خواهد بود.

  • دستگاه‌های میوه خشک‌کن جریان عمودی: این‌گونه سیستم‌ها، دارای ابعاد کوچک‌تری هستندحرارت‌ دادن به سینی‌های طبقات بالاتر تجهیزات جریان عمودی، غالباً دارای مشکلاتی خواهد بود. بنابراین، این دستگاه‌ها چندان برای استفاده‌های صنعتی، مناسب نیستند.

به‌طورکلی، تنوع و مزایای سیستم‌های جریان افقی، بیشتر از مدل‌های جریان عمودی است؛ به همین دلیل، دارای قیمت بیشتری در بازار خواهند بود.

آتلانتیس؛ برترین مرکز فروش تجهیزات میوه خشک‌کن

تأمین طیف گسترده‌ای از تجهیزات صنعتی خاص، پوشش ظرفیت‌های مختلف، کسب مجوز ای‌نماد و...، همه و همه موجب شده تا فروشگاه اینترنتی آتلانتیس (atlantismachinery.com)، به نامی آشنا برای صاحبان صنایع غذایی و کسب‌وکارهای خدماتی، تبدیل گرددفروشگاه اینترنتی آتلانتیس، به لطف سال‌ها تجربه مؤثر، تأمین باکیفیت‌ترین تجهیزات صنعتی نظیر، دستگاه میوه خشک کن صنعتی، دستگاه روغن گیری، دستگاه تقطیر، اسلایسر، هسته‌گیر، کره‌گیر، آبگیر سانتریفیوژ، آبمیوه گیر صنعتی، دستگاه ارده گیری، سبزی خردکن صنعتی، وان استیل صنعتی، خمیرگیر، انواع آسیاب‌ها و... را، در دستور کار خود قرار داده است.

لازم به ذکر است که این مرکز فروش، در قالب یک تولیدکننده فعالیت نمی‌کند؛ بلکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان تجهیزات صنعتی در کشور، شناخته می‌شودچنانچه به دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید تجهیزات میوه خشک‌کن صنعتی و دیگر ادوات صنعتی نیاز داشتید، می‌توانید با واحد مشاوره فروشگاه اینترنتی آتلانتیس، تماس حاصل نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها