گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق غذا گفت: اشغالگران از هفت اکتبر ۲۰۲۳ در غزه از گرسنگی به عنوان یک سلاح استفاده کرده و مرتکب نسل کشی شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۴۴۳۶۶

به گزارش جام جم آنلاین، مایکل فخری در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: اسرائیل از هفت اکتبر حملات خود را برای جلوگیری از دسترسی غیرنظامیان به غذا و آب تشدید کرده‌است. اسرائیل آشکارا به طور سیستماتیک از دسترسی همه غیرنظامیان غزه به غذا جلوگیری می‌کند. تیم‌های کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به کسانی که به آب و غذا نیاز دارند کمک می‌کنند. دسترسی به همه تقریباً غیرممکن است.

او با اشاره به اینکه پس از ممانعت اشغالگران از ورود آب و غذا به غزه، قحطی در منطقه به وجود آمد، خاطرنشان کرد: آخرین داده‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که تقریباً یک چهارم جمعیت غزه از گرسنگی رنج برده و بقیه دچار سوء تغذیه هستند.

فخری با بیان اینکه هیچ منطقه درگیری دیگری وجود ندارد که دسترسی به آب سالم و غذا تا این حد دشوار باشد، گفت: اسرائیل سیستم غذایی غزه را نابود می‌کند و از غذا به عنوان سلاحی علیه مردم فلسطین استفاده می‌کند. می‌دانیم که در غزه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گرسنه هستند.

وی یادآور شد: محاصره ۱۶ ساله غزه توسط اسرائیل یکی از دلایل دشواری دسترسی به مواد غذایی است. اسرائیل زیرساخت‌های غیرنظامی، بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها را در حملات خود به صورت برنامه ریزی شده هدف قرار داد.

فخری با تاکید بر اینکه یکی از اهداف اولیه اسرائیل نابودی سیستم غذایی غزه و مجبور کردن فلسطینی‌ها به ترک منطقه است، تصریح کرد: اسرائیل در تلاش است تا تمامی راه‌های جایگزین برای دسترسی مردم به مواد غذایی را ببندد.

او گفت: ممانعت اسرائیل از دسترسی غزه به مواد غذایی جنایت جنگی است. اسرائیل غزه را غیرقابل سکونت کرده است. این به وضوح یک جنایت جنگی است زیرا حملات بی رویه و نامتناسب علیه اهداف غیرنظامی انجام می شود. این یک جنایت جنگی و نسل کشی است.

newsQrCode
برچسب ها: نسل کشی غزه قحطی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها