برترین های دومین دوره نشان هدهد سفید استان یزد معرفی و تجلیل شدند

یزد- آیین اختتامیه دومین دو سالانه رویداد ملی هدهد سفید کتابخانه های عمومی کشور در استان یزد برگزار و ضمن معرفی نفرات برتر، نشان نقره‌ای هدهد سفید به برگزیدگان این دوره اهدا شد .
کد خبر: ۱۴۴۳۱۷۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، آیین اختتامیه و تجلیل از برترین های مرحله استانی دومین دوسالانه نشان هدهد سفید، در سالن جلسات کتابخانه مرکزی یزد برگزار و با انتخاب داوران از بین ۴۴ نفر راه یافته به مرحله استانی ۱۳ نفر به عنوان برگزیدگان انتخاب و تجلیل شدند.

در بخش کودک رویداد هدهد سفید شادی شاملو از کتابخانه مرکزی یزد، زهرا آخوندزاده از کتابخانه حاج علی اکبر کاظمینی یزد، نیایش اکرمی، فاطمه فلاح زاده ابرقویی و لاله امیدپناه از شهرستان ابرکوه، هانیه خراسانی گرده کوهی، فاطمه دهقان عصمت آبادی و محیا دهقانی از شهرستان مهریز ، پریسا زارع شاهی و زهرا برزگر بفرویی از شهرستان میبد به عنوان نفرات برتر معرفی و تجلیل شدند.

همچنین در بخش مربیان کتابخانه های عمومی استان نیز فاطمه اربابی فر از شهرستان خاتم، فرزانه فربد از شهرستان اردکان و هنگامه الوندی از کتابخانه مرکزی یزد نیز تجلیل شدند و از فاطمه زارع نقال و شاهنامه خوان و هلما حاجی حسینی برگزیده جشنواره بابا آذر در شهرستان یزد نیز قدردانی شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد در این مراسم گفت: رویداد فرهنگی دوسالانه هدهد سفید با هدف شناسایی ذائقه علاقه مندان به کتابخانه عمومی و نشان دادن توانمندی این نهاد در حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآوردندگان آثار ایرانی و فراهم سازی پاتوق فرهنگی برگزار می شود.

محمد محسن رفیعی افزود: در این دوره ۳۰ کتاب در سه موضوع داستان، شعر و آزاد مورد داوری قرار گرفت و ۲۸۵ نفر در مرحله مقدماتی استانی این جشنواره در یزد مشارکت کردند که از این نظر استان یزد رتبه پتجم کشور را کسب کرد.

وی اظهار داشت: از بین شرکت کنندگان ۴۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند و ۱۳ نفر از آنان به عنوان برگزیده استانی انتخاب شدند که ۷ نفر در بخش کودک،۳ نفر در بخش نوجوان و ۳ نفر نیز در بخش کتابدار تجلیل شدند، مرحله کشوری رویداد هدهد سفید روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: در کتابخانه مرکزی یزد بزرگترین و زیباترین بخش کودک کتابخانه های نهادی ایجاد شده است و فعالیت های متنوعی در این بخش برای کودکان و نوجوانان انجام می شود و در آینده نزدیک کتابخانه هدهد سفید نیز در استان راه اندازی خواهد شد .

رفیعی اظهار داشت: در رویداد هدهد سفید از دورترین نقطه استان در شهرستان خاتم و ابرکوه تا مرکز استان حضور دارند و جای خوشحالی است که در این رویداد همه مناطق استان دیده شده و مشارکت دارند.

شادی شاملو با انتخاب هیئت داوران به عنوان برگزیده استان یزد معرفی و در مراسم اختتامیه کشوری و شرکت در رقابت مدال طلایی این رویداد جضور خواهد داشت.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها