هفتمین نشست تشکل های فرش دستباف ایران در نمایشگاه اصفهان برگزار شد+فیلم

کد خبر: ۱۴۴۲۷۷۲
تعداد بازدید : 7

جام جم آنلاین اصفهان؛ بیانیه این نشست به قرار زیر می باشد:   
 
برگزاری هفتمین نشست مجمع تشکل های فرش دستباف ایران  که چهارمین نشست در پنج ماه اخیر است، به خوبی نشان می دهد که در سال ۱۴۰۲ تا بدینجا با مشکلات بسیاری برای این هنر صنعت ملّی همراه بوده و در نشست آبان ماه در تهران تشکّلهای بخش خصوصی یک صدا و متّحد با ادغام مرکز ملّی فرش ایران با دفتر صنایع ورزشی و خلّاق، مخالفت کردند و خواستار ارتقا جایگاه فرش در دولت به سازمان فرش و صنایع دستی زیر مجموعه ریاست جمهوری شدند.

تشکّلهای فرش دستباف کشور در هفتمین نشست خود نیز بر این خواسته پای میفشارند و خواستار تشکیل هرچه سریعتـر سازمان ملّی فرش و صنایع دستی ایران ذیل مجموعه ریاست جمهوری هستند و مؤکّداً از مسئولین کشور خواستار پرهیز از عادی سازی اقدام ناثواب ادغام هستند که این اقدام هم مخالف قانون است و هم مغایر با مصالح ملی است.

 شوربختانه وزارت صمت نیز تاکنون بجز بیان وعده های بی حاصل هیچ اقدامی برای رفع این مشکل نکرده است.
  
در بخشنامه تیرماه گمرک ج.ا ایران صادرات پشم و ابریشم بلامانع اعلام شد که این در حالیست که پشم ایرانی یکی از امتیازات فرش ایران نسبت به رقبا بوده و صادرات آن به معنای کمک به آنها در بازار بین المللی و کاستن از توان صادرکنندگان ایرانی است.  

مجمع تشکلهای فرش دستباف ایران ضمن تأکید بر لزوم حضور بخش خصوصی در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیـری، ابطال این بخشنامه به منظور حمایت از تولید ملی و صادرات قالی ایرانی خواستار است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین     

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها