رییس کل دادگستری استان قزوین

کاهش ۱۶ درصدی جمعیت کیفری در استان قزوین

رییس کل دادگستری استان قزوین از افزایش ۲۴ درصدی سازش در کلانتری‌ها و کاهش ۱۶ درصدی ورودی جمعیت کیفری استان در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد.
رییس کل دادگستری استان قزوین از افزایش ۲۴ درصدی سازش در کلانتری‌ها و کاهش ۱۶ درصدی ورودی جمعیت کیفری استان در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۱۸۴۸

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین:علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به اقدامات موثری که بعد از راه اندازی واحد مشاوره در کلانتری‌ها صورت گرفته میزان ورودی به زندان از شعب تحقیق در ۹ ماهه نخست امسال ۱۶ درصد کاهش داشته که دادسرای عمومی و انقلاب قزوین با "کاهش ۲۹ درصدی ورودی به زندان از شعب تحقیق" رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

شعبانی افزود: میزان صلح و سازش در پرونده‌های استان در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۴ درصد افزایش یافته به طوری که شهرستان بویین زهرا با ۷۴ درصد، شهرستان قزوین با ۴۸ درصد و شهرستان آبیک نیز با ۳۷ درصد بیشترین افزایش را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: در راستای تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای قضا زدایی، کاهش ورودی پرونده به محاکم و کاهش جمعیت کیفری با توسعه صلح و سازش در جامعه، اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

رییس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: علاوه بر استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در سازش پرونده که از وظایف ذاتی این شورا می‌باشد، با ابتکار مجموعه قضایی استان و همکاری فراجا، برای خدمات رسانی بهتر به مردم و افزایش رضایت مندی عمومی واحد مشاوره به منظور اصلاح ذات البین در کلانتری‌های استان راه اندازی شد تا قبل از ورود پرونده به محاکم قضایی، در مراحل ابتدایی و پیش از ورود به محاکم، موضوع در واحد مشاوره کلانتری منجر به صلح و سازش می شود.

شعبانی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برای مدیران مشاوره کلانتری‌ها برگزار شده است، افزود: روش کار به این صورت است که پس از ورود پرونده به کلانتری و انجام تحقیقات، پرونده جهت اصلاح ذات البین به واحد مشاوره ارجاع می‌گردد.

رییس کل دادگستری استان قزوین بر تلاش بیشتر سایر دادسرا‌ها و کلانتری‌های استان برای تحقق این مهم تاکید کرد و گفت: قطعا این قبیل اقدامات آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کمتری را برای جامعه به همراه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها