رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات کمیسیون تلفیق این هفته شورا را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۴۴۱۶۷۸

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمد نورصالحی با اشاره به جزئیات جلسه اخیر کمیسیون تلفیق شورا اظهار کرد: در فصل اصلاح بودجه، بررسی بودجه 1403 و تعیین بهای خدمات و عوارض شهرداری اصفهان قرار داریم، تا پانزدهم بهمن باید جداول بهای خدمات و انواع عوارض را نهایی و در پایان بهمن منتشر کنیم. طبق قانون نیز بودجه سال آینده باید تا اول بهمن به شورا ارائه و ما نیز تا پایان همان ماه فرصت بررسی و تصویب آن را داریم. 

وی با اشاره به تصویب لایحه اصلاح بودجه آبان ماه 1402 گفت: در تدوین بودجه معمولا همه پیش بینی‌ها دقیق نیست و با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم نیاز به اصلاح وجود دارد. معمولا شهرداری‌ها دو یا سه نوبت اصلاح بودجه را به شورا ارائه می‌کنند. نوبت اول اصلاح بودجه شهرداری اصفهان در تیرماه و نوبت دوم در آبان ماه ارائه شد و پیش بینی می‌شود اصلاح سوم در اسفندماه ارائه شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها و جابجایی برخی اعداد پروژه‌ها، در اصلاح آبان ماه بودجه 20 هزار میلیارد تومانی شهرداری به 23 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. این افزایش بودجه مربوط به امور عمرانی و جاری است که اعدادش نیازمند اصلاح بود. 

وی با بیان اینکه عوارض و بهای خدمات سال آینده باید به تصویب شورا برسد گفت: کمیسیون‌های تخصصی شورا این ارقام را بررسی کرده و در جلسه اخیر کمیسیون تلفیق نیز که 11 ساعت به طول انجامید همه عوارض و خدمات بررسی و اصلاح شد تا در صحن علنی مورد تصویب قرار گیرد.

نورصالحی در خصوص روند بررسی بهای خدمات و عوارض اظهار کرد: شهرداری قیمت‌های تمام شده را بررسی می‌کند و آن را در قالب لایحه به شورا ارائه می‌کند، سپس در کمیسیون‌های تخصصی و بعد در تلفیق بررسی می‌شود و در صحن علنی برای تصویب به رأی گذاشته می‌شود. این ارقام پس از تصویب و تایید فرمانداری ملاک ارائه خدمات با ارقام جدید در سال آینده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها