حوادث آذربایجان شرقی؛ نجات کوهنوردان

نجات ۱۰ کوهنورد گرفتار در آبشار یخی شهرستان مرند

۷۲ساعت در جستجوی پیکر کوهنورد

جسد کوهنورد ۷۲‌ساله که صبح شنبه فیلم کشف پیکرش در فضای مجازی منتشر شده بود، پس از ۷۲ساعت از ارتفاعات توچال به پزشکی قانونی منتقل شد.
کد خبر: ۱۴۴۱۲۷۸
 
صبح شنبه چند کوهنورد که در ارتفاعات توچال در حال کوهپیمایی بودند متوجه کوله کوهنوردی در چند متری خود شدند. کوهنوردان که احتمال می‌دادند برای صاحب کوله اتفاق هولناکی رخ داده باشد به سمت آن رفته و درچند متری آن با پیکر بی‌جان مرد کوهنوردی روبه‌رو شدند. آنها ساعت ۱۰‌صبح در تماس با فدراسیون کوهنوردی موضوع را اطلاع داده و بعد از آن تلاش‌ها برای انتقال پیکر این کوهنورد آغاز شد. بررسی اولیه کوهنوردان حاضر در محل نشان می‌داد جسد متعلق به یک پیرمرد است و با توجه به تجهیزات همراهش مشخص بود کوهنوردی حرفه‌ای است.
با اعلام موضوع به هلال احمر، تیم امداد کوهستان پایگاه دربند برای بررسی موضوع و انتقال جسد به محل اعزام شدند اما به یکباره هوا دچار تغییرات جوی شد و تیم امداد موفق نشد به محل کشف جسد برسد. با توجه به خرابی وضعیت جوی و احتمال وقوع حادثه برای تیم امداد، عملیات متوقف شد.از سوی دیگر به‌دلیل این‌که جسد در نزدیکی قله توچال قرار داشت و احتمال می‌رفت به دلیل وضعیت جوی و بارش برف پیکر بار دیگر زیر برف برود، عملیات امداد‌گران هلال احمر ادامه داشت تا این‌که عصر روز دوشنبه موفق شدند در یک یال مانده به قله توچال جسد پیرمرد کوهنورد را با عملیات سونداژ از زیر برف خارج و پس از انتقال به پایین کوه تحویل عوامل انتظامی دهند.
شاهین فتحی، مدیرعامل هلال احمر استان تهران با اعلام این خبر به جام‌جم گفت: پس ازانتشار فیلمی مبنی بر وجود جسد یک کوهنورد در ارتفاعات توچال در فضای مجازی و اعلام موضوع از سوی فدراسیون کوهنوردی، ۳۵ امدادگر و داوطلب هلال احمر به محل رفتند و موفق شدند با وجود وضعیت جوی ناپایدار پس از ۷۲ ساعت جسد پیرمرد را پیدا کنند.
به گفته فتحی، همسر مرد کوهنورد با مراجعه به پلیس مفقود شدن او را اطلاع داده بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها