صنعت آهن آلات ایران یکی از بزرگترین و پرمزیت ترین صنایع به شمار می آید. با توجه به میزان تولید و حمایت های دولتی از این صنعت قیمت آهن صادراتی آنطور که باید رشد نکرده است. یکی از این دلایل می تواند نقص در زیر ساخت ها باشد.
کد خبر: ۱۴۴۱۱۵۵

 قیمت روز آهن آلات در ایران با شهرآهن

قیمت آهن در ایران و عوامل تاثیر گذار

با توجه به حجم تولیدات صنایع فولاد در ایران و نیاز مشتریان، تنها به نیمی از نیازهای مردم پاسخ داده می شود. بنابراین قیمت آهن در ایران به شدت تحت تاثیر عوامل کشورهای تولید کننده، تامین کننده مواد اولیه و عوامل داخلی می باشد.

ایران به عنوان دومین کشور تولید کننده فولاد در منطقه شناخته می شود که توانایی رشد چشمگیری را خواهد داشت. که با رشد خود می تواند تا حدودی از تنش های خارجی بر روی قیمت آهن در ایران بکاهد.

قیمت روز آهن آلات در ایران با شهرآهن

عوامل تاثیر گذار بر قیمت آهن

اگر بخواهیم عوامل تاثیر گذار بر قیمت تیر آهن، میلگرد، ورق فولادی و ... را در ایران برشماریم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

این ها تنها برخی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت آهن آلات می باشد.

 

قوانین کشورهای تولید کننده

قوانین کشورهای تامین کننده مواد خام و اولیه

محدودیت های بانکی و ارزی

نوسانات قیمت ارز

میزان نیاز داخلی

هزینه و بهای حامل های انرژی

میزان نیاز مواد اولیه به واردات

هزینه های نیروی انسانی

بحران های مالی

میزان صادرات مواد اولیه مورد نیاز ( صادرات مواد خام )

رشد و رکود در صنعت ساختمان سازی

افزایش قیمت نفت و تاثیر آن بر قیمت آهن در ایران

بر اساس آمار منتشر شده 15 درصد از قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی مختص به مصرف حامل های انرژی می باشد بنابراین افزایش قیمت نفت تاثیر چشمگیری بر قیمت آهن آلات در ایران دارد. قیمت نفت همانند یک شمشیر دو لبه می باشد. همانطور که کاهش قیمت نفت به رشد اقتصادی کشور های مصرف کننده کمک می کند، افزایش آن نیز می تواند به رشد کشورهای تولید کننده کمک کند. سنگ آهن نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار مهم بر قیمت آهن در ایران و سایر کشور ها است. بنابراین هر چه ایران نیاز به سنگ آهن خود را بتواند در بازارهای داخلی تامین کند و نیازی به واردات نداشته باشد بدون شک اقدامی جدی در سطح ثابت نگه داشتن و حتی کاهش قیمت اهن در ایران انجام داده است.

 

قیمت روز آهن آلات در ایران با شهرآهن

آیا قیمت آهن ارزان میشود؟

کاهش قیمت آهن دستخوش عوامل بسیاری است اما با توجه به واردات سنگ آهن و وابسته بودن قیمت آهن به ارز و قوانین شرکت تولید کننده نمی توان کاهش چشمگیری برای قیمت آهن متصور شد.

با توجه به حجم و نیاز چین به سنگ آهن به منظور تغذیه صنایع فولادی خود و افزایش صادرات این محصول به کشورهای دیگر قیمت سنگ آهن وارداتی در چین با توجه به حجم خرید بالا رفت. بر اساس آمار منتشر شده در فروردین آخرین قیمت ثبت شده برای قیمت سنگ آهن حدود دو دلار رشد داشت. با توجه به افزایش میزان خرید چین از بازار های جهانی برای رفع کم بودن سنگ آهن محدودیت های تولید صنایع فولادی در چین بر طرف شد وتقاضای سنگ آهن را نیز بالا می برد. و برای مدتی قیمت سنگ آهن بالا می رود که پیرو آن نیز افزایش قیمت تیرآهن در بازار ایران را به همراه خواهد داشت.

دریافت قیمت آهن در ایران به صورت لحظه ای

شما می توانید قیمت میلگرد و آهن را به صورت آنلاین و بروز در وب سایت شهر آهن مشاهده نمایید و یا با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای اطلاع از شرایط و نحوه صادرات آهن آلات و هزینه های آن به صفحه صادرات شهر آهن مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها