تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن نشانه چیست؟

غرب، گمشده در هزارتوی سرزمین یمن

آمریكا با حملات اخیر، منافع خود را در معرض حملات یمن قرار داده است

عزم یمنی برای آمریکازدایی

یمنی‌ها كه از ابتدای جنگ غزه به عنوان یكی از بازوان پرتوان مقاومت، نقش فعالی در جبهه ضد صهیونیستی داشتند، این‌ روزها در حال دست و پنجه نرم كردن با كشورهایی هستند كه سال‌هاست دست‌شان به خون مردم این كشور آلوده است.
کد خبر: ۱۴۴۰۸۴۳
 
ازهمان سال۲۰۱۵ كه حملات ائتلاف منطقه‌ای به مردم یمن آغاز شد وتاچندماه قبل ادامه داشت، آمریكا وانگلیس بزرگ‌ترین حامی عاملان این حملات بودند و با ارسال تسلیحات، نقش پررنگی دركشتار مردم مظلوم یمن ایفا كردند. اكنون همین دو كشور به بهانه عملیات‌هایی كه مقاومت یمن علیه منافع رژیم صهیونیستی در دریای سرخ انجام می‌دهد، از روز جمعه درچند نوبت، اهدافی را دریمن مورد حمله قرار داده‌اند به این امید كه بتوانند از ادامه عملیات‌های این عضو مقاومت بكاهند. 

فرمانده نیروی هوایی آمریكا در غرب آسیا اعلام كرد که با بیش از ۱۰۰موشك هدایت‌شونده ازهوا و دریا به ۶۰هدف در ۱۶ پایگاه نیروهای انصارا... یمن حمله كردند و مراكز فرماندهی، انبارهای مهمات و سامانه‌های پرتابی را هدف قرار دادند.
   
تاكید رسانه‌های غربی بر بی‌تاثیر بودن حملات آمریكا
این حملات در روزهای گذشته به تیتر اصلی بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شده است اما نكته بسیار قابل توجه این‌كه حتی رسانه‌های غربی و آمریكایی نیز تاكید دارند كه این حملات به اهداف مدنظر آمریكا و انگلیس نرسیده است. ارتش یمن كه در سال‌های اخیر با تجربه حملات هوایی گسترده سعودی در زمینه مقابله با چنین حملاتی تجربه خوبی دارد و براساس گزارش‌ها ذخایر و ذاغه‌های مهمات آنها در حملات روز جمعه آسیب جدی ندیده است. درهمین زمینه روزنامه نیویورك تایمز در گزارشی با اشاره به دشوار بودن شرایط اطلاعاتی آمریكا درخصوص امكانات یمن، از قول منابع آگاه مدعی شد كه بسیاری از توانایی‌های نظامی یمنی‌ها بعد از حمله ۱۲ ژانویه مصون مانده است. نشریه انگلیسی اكونومیست هم در گزارشی كه در ارتباط با حملات اخیر آمریكا و انگلیس به مواضع مقاومت یمن منتشر كرده در بیهوده بودن این حملات نوشته است: «بعید است [جنبش انصارا...] كه از یک جنگ ۹ ساله قدرتمندتر بیرون آمده، با چند حمله نیروهای ائتلاف متوقف شود.» 
این نشریه در گزارشی طولانی درباره پیامدهای حملات آمریكایی - انگلیسی اخیر به یمن، نوشت كه این حملات موجب افزایش قدرت یمن می‌شود، زیرا آن را به نیرویی در درگیری با قدرت‌های جهانی و در رأس آنها آمریكا، انگلیس، اسرائیل و چند كشور غربی تبدیل كرده است. 
در این یادداشت آمده است: واشنگتن نمی‌خواهد وارد درگیری طولانی دیگری در خاورمیانه شود، در حالی كه صنعانگران این موضوع نیست، زیرا نیروهایش پیشتر از این در جنگ با ائتلاف سعودی و نیروهای رئیس‌جمهور سابق یمن ایستادگی كرده‌اند. ضمن این‌كه آنها اكنون «بی شك از این‌كه واشنگتن را به عملیات باز خود افزوده‌اند، خرسند نیز هستند.»
   
پیچیده شدن اوضاع
نه فقط آمریكا و انگلیس به اهداف خود برای تضعیف مقاومت یمن دست نیافتند بلكه این حملات نتیجه معكوس داده و اوضاع منطقه را به شدت پیچیده و حساس كرده و حمله آمریكا شرایط را به سویی می‌برد كه دامنه اقدامات یمن را گسترش می‌دهد. بر همین اساس یمنی‌ها كه تا پیش از این اعلام كرده‌ بودند صرفا كشتی‌های اسرائیلی و كشتی‌هایی كه به مقصد سرزمین‌های اشغالی در حركتند هدف قرار می‌دهند اكنون اهداف گسترده‌تری دارند و عزم خود را برای محو آمریكا و رژیم صهیونیستی از منطقه جزم‌كرده‌اند. سخنگوی انصارا... یمن در واكنش به این حملات از ادامه هدف قرار دادن كشتی‌های صهیونیستی خبر‌و‌هشدار داد که كسانی كه دریای سرخ را نظامی كردند، عواقب آن را خواهند دید. نیروهای مسلح یمن پاسخ اولیه را انجام و به‌زودی پاسخ را گسترش خواهند داد.طبق اعلام انصارا... یمن، هیچ ائتلافی در دریای سرخ وجود ندارد و تنها متجاوزان آمریكایی-انگلیسی هستند كه پاسخ دریافت می‌كنند. كشورهایی كه نامشان به‌عنوان مشاركت‌كننده در ائتلاف برده شد، به یمنی‌ها اطمینان دادند در حمله آمریكا و انگلیس شركت نكرده‌اند. بر همین اساس نباید تردید داشت كه پاسخ صنعا به مواضع و اهداف صهیونیستی، آمریكایی و انگلیسی تكان‌دهنده، كوبنده و ویرانگر خواهد بود و دامنه آن تمام كشورهایی را كه در عملیات صهیونیستی- آمریكایی- انگلیسی مشاركت كنند دربرخواهد گرفت. مقامات یمنی تاكید كرده‌اند علاوه بر حمله به اهداف صهیونیستی، از این پس یمن مواضع آمریكا و انگلیس را با هدف پایان دادن به حضور آمریكا در خلیج‌فارس به بانك اهداف خود می‌افزاید. بر همین اساس باید دانست كه تجاوز آمریكایی-انگلیسی - صهیونیستی به یمن عامل نابودی رژیم‌صهیونیستی وپایان‌دهنده حضور آمریكا در خلیج فارس است.

خودكشی سیاسی بایدن
علاوه بر تاثیر حملات یمن بر حضور منطقه‌ای آمریكا، جو بایدن با صدور دستور این حملات و تبعات آن دست به نوعی انتحار سیاسی زده است. درحالی كه نظرسنجی‌های ایالتی وعمومی صورت گرفته درآمریكا بیانگر روند كاهشی محبوبیت جوبایدن و دموكرات‌هاست، رئیس جمهوراین كشور بیش ازپیش خود رادرمعرض سقوط و شكست می‌بیند. در عرصه سیاست خارجی، بایدن تبدیل به نماد بحران‌سازی وشكست مطلق شده وهرگامی كه درحمایت ازرژیم اشغالگرقدس برمی‌دارد، شكاف رای‌دهندگان آمریكایی(‌خصوص‌جوانان )و اوراتشدید می‌كند.برخی استراتژیست‌های وزارت خارجه آمریكا، از این‌كه بایدن با گره زدن سرنوشت خود به نتانیاهو، تا این اندازه خود را در بین جهانیان(ازجمله شهروندان آمریكایی) منفور ساخته، شدیدا خشمگین هستند. بایدن كه خود راهمواره یك مغز متفكر!درعرصه سیاست خارجی قلمداد كرده، اكنون باید با تبعات سخت بازی خونین خود در نوار غزه رو‌به‌رو شود؛ تبعاتی گسترده‌تر از حد تصور رئیس‌جمهور ناتوان آمریكا و دموكرات‌ها.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها