تارنمای اسپوتنیک روسیه امروز به نقل از مصاحبه نماینده پیشین مجلس انگلیس نوشت که لندن به دستور واشنگتن در حمله هوایی به یمن شرکت کرد و برخی از مقام های وزارت امور خارجه از این موضوع نگرانند.
کد خبر: ۱۴۴۰۷۵۳

به گزارش جام‌جم آنلاین، متیو گوردون به اسپوتنیک گفت که نیازی به مشارکت انگلیس در حمله به یمن نبود چرا که این کشور نه "امیال ژئوپلتیک" در یمن دارد و نه توانمندی نظامی فراتر از تهاجم محدود در کنار آمریکا.

این چهره محافظه کار گفت: با این حال انگلیس تصمیم گرفت که به عنوان متحد آمریکا چنین اقدامی را انجام دهد. خیلی از مردم از جمله برخی از مقام‌های وزارت امور خارجه از این اقدام نگرانند.

وی با یادآوری امتناع اسپانیا، فرانسه و ایتالیا از شرکت در حملات اخیر گفت که پاریس چنین مشارکتی را به زیان وجهه خود به عنوان میانجی بی‌طرف جنگ غزه می‌دید.

گوردون با یادآوری استدلال لندن در لزوم محافظت از کشتیرانی در دریای سرخ گفت: حمله به یمن با توجه به آنکه دولت بایدن اعلام کرده که این اقدام در حمایت از اسرائیل انجام شده، کشتی‌های جنگی و جنگنده‌های انگلیسی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

پیشتر وزیر امور خارجه انگلیس در مقاله‌ای که در شماره امروز روزنامه ساندی تلگراف منتشر شد، تهدید کرد چنانچه نیروهای یمنی حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ را ادامه دهند، انگلیس بار دیگر به اهداف آنها حمله خواهد کرد.

دیوید کامرون در این مقاله مدعی شد که حملات مشترک اخیر آمریکا و انگلیس "تا حدی توانمندی حوثی‌ها را که با پشتیبانی ایران فراهم شده بود، کاهش داده است. "

وی استدلال کرد که انفعال در برابر حملات نیروهای یمنی، پذیرفتن امکان انسداد همراه با مصونیت یک مسیر دریایی حیاتی خواهد بود.

وی افزود: اگر حوثی‌ها این آبراهه را بر کشتی‌ها ببندند، زنجیره‌های تامین حیاتی تهدید خواهند شد و قیمت اجناس در انگلیس و سراسر جهان افزایش خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها