رییس کل دادگستری استان قزوین از صدور کیفر خواست برای ۹۶ نفر از متهمان ترور سردار سلیمانی و همراهانش خبر داد.
رییس کل دادگستری استان قزوین از صدور کیفر خواست برای ۹۶ نفر از متهمان ترور سردار سلیمانی و همراهانش خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۰۱۸۵

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در نشست تخصصی بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی در اوصاف و کمالات انسانی جامعیت داشت و آلوده به تعلقات دنیوی نبود، مردی شجاع، مدیر و مدبر بود که این ویژگی‌ها در کمتر کسی وجود دارد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی یک نظامی تمام عیار بود که در تحلیل و درک مسائل نظامی، امنیتی و سیاسی نبوغ خاصی داشت و سلامت نفس او در حدی بالا بود که در اخلاص او کسی تردید نمی‌کرد.

شعبانی اضافه کرد: سردار سلیمانی عاشق ایران بود و با نگاه فراملی دنبال مصالحه و منافع مسلمانان و شیعیان در کل منطقه و جهان بود و برای بزرگان انقلاب از جمله امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب احترام خاصی قائل بود و به جای اینکه خود را در اتاق فرماندهی محصور کند همچون سربازان با لباس معمولی در میدان حضور داشت.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: در سال‌های گذشته عده‌ای ساده لوح با جهالت یا خیانت بر خلاف آموزه‌های قرآنی و احکام اسلامی کشور را به سمتی هدایت کردند تا اثبات کنند تنها راه نجات کشور ارتباط با آمریکا است، کشور جنایتکاری که هیچ وقت نمی‌شود روی قول و وعده آن حساب باز کرد.

شعبانی گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم باید مردم هوشیار باشند و فریب این افراد را که در صدد آسیب رساندن به مردم، جامعه و حاکمیت هستند را نخورند و با حضور در انتخابات به تکلیف خود عمل کنند.

وی بیان کرد: بر اساس قوانین بین‌المللی که در بند چهار منشور ملل متحد نیز بر آن تاکید شده، هیچ کشوری حق ندارد در برخورد با کشور دیگر متوسل به زور شود، مگر در زمانی که مجبور به دفاع از کشور خود شده و یا موضوع در شورای امنیت تصویب شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: متاسفانه ترور سردار سلیمانی بر خلاف قانون حاکم در مجامع بین المللی و خارج از این دو استثنا بوده و به دستور ترامپ جنایتکار صورت گرفت.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در اردیبهشت ماه سال جدید کیفر خواست پرونده ترور سردار سلیمانی برای ۹۶ صادر شده و ۲۶ نیز منع تعقیب صادره شده و کیفرخواست ۷۳ متهم دیگر در مجتمع قضایی شهید بهشتی درحال پیگیری بوده و قرار است در اوایل سال آینده به اتهامات مابقی متهمین رسیدگی شود.

شعبانی اضافه کرد: چهار سال از حادثه تلخ ترور سردار سلیمانی و همراهانش گذشته، اما روند رسیدگی خیلی کند بوده و باید پرونده کیفری این جنایت سریع بسته شده و بر اساس قرارداد استرداد مجرمان، متهمان و عوامل مرتبط مجازات شوند.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: دشمنان داخلی و خارجی بدانند، همانطور که از اوایل انقلاب، در جنگ و حوادث بعد از آن با تجهیزات و تسلیحات پیشرفته نتوانستند با اراده قوی و ایثار ما بجنگند، امروز هم نمی‌توانند تیرشان را به هدف بزنند. چرا که این وعده الهی است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما به فتح قله‌ها نزدیک هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها