با توجه به کاهش بارش‎ها در سال آبی جاری و احتمال بروز تنش آبی در تابستان 1403 با حضور مدیرعامل و اعضای کارگروه، جلسه ستاد تنش آبی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام برگزار و برنامه ها و راهکارهایی جهت خدمات رسانی مطلوب و مستمر، مقابله با بحران کم آبی و نحوه تامین آب شرب مناطق دارای تنش در تابستان سال آینده ارائه شد
کد خبر: ۱۴۴۰۰۶۴

به گزارش جام جم آنلاین؛ در این جلسه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با بیان اینکه میزان بارندگی آبی امسال در مقایسه با میانگین بلند مدت کاهش داشته، گفت: با توجه به این مهم، لازم است موضوعات مدیریت تامین، توزیع و مدیریت مصرف در دستور کار قرار گیرد.

پرویز ناصری افزود: با توجه به کاهش بارندگی و تاثیر آن بر منابع تامین آب مخصوصا حوزه چشمه‌های آب گل گل شهر ایلام، پیش بینی ما این است در سال آینده با کاهش دبی آب چشمه‌های گل‌گل مواجهه شویم که باید قبل از ورود به بحران، بدنبال راهکار‌های جایگزین آن باشیم.

مدیرعامل آبفای استان ایلام با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم، ادامه داد: در این قرارگاه تصمیماتی گرفته می‌شود تا بتوانیم از خشکسالی با کمترین اثر، ضرر و زیان در بخش آب شرب شهروندان عبور نماییم. ناصری تصریح کرد: باید مصوبات این قرارگاه به صورت هر دو هفته یک بار پیگیری شود تا با توجه به روند عملیات، برنامه‌ها و اجرای آن‌ها بتوانیم تابستان ۱۴۰۳ را با کمترین تنش، مدیریت نماییم.

مهندس امیر باقی معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا نیز در این جلسه گفت: باید جهت شناسایی و رفع مشکل تامین آب به ویژه در مناطقی که با مشکل کمبود آب مواجه هستند به سرعت اقدام نماییم.

وی تعریف و اجرای پروژه‌های جدید را از مهمترین راهکار‌های عبور از تنش آبی پیش رو برشمرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها