رئیس ستاد انتخابات استان کرمان، مجموع داوطلبان تایید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان کرمان را ۳۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۷۵ نفر این افراد مرد و ۴۷ نفر زن هستند.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان، مجموع داوطلبان تایید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان کرمان را ۳۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۷۵ نفر این افراد مرد و ۴۷ نفر زن هستند.
کد خبر: ۱۴۳۹۹۵۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ رحمان جلالی، در نشست خبری آمار تایید صلاحیت‌های نامزدهای مجلس شورای اسلامی را به تفکیک حوزه‌های انتخابیه در استان اعلام کرد و گفت: در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه از بین ۶۹ نفر شرکت کننده ۲۷ نفر تایید صلاحیت شدند که ۴ نفر زن و ۲۳ نفر مرد هستند. 

وی افزود: در حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر تعداد داوطلبین ۳۸ نفر بوده که ۲۴ نفر تایید صلاحیت شدندکه شامل ۲ نفر زن و ۲۲ نفر مرد است. 

جلالی، ادامه داد: حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد تعداد داوطلبین ۵۲ نفر بوده که از این تعداد ۲۳ نفر تایید صلاحیت شدند که یک نفر خانم و ۲۲ نفر مرد هستند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارکرمان گفت: حوزه انتخابیه رفسنجان و انار تعداد داوطلبین ۸۱ نفر بوده که ۵۱ نفر تایید شدند و شامل ۸ نفر زن و ۴۳ نفر مرد هستند. جلالی، ابراز داشت: حوزه انتخاباتی زرند و کوهبنان ۷۰ نفر داوطلب داشته که ۴۰ نفر شامل ۳ نفر زن و ۳۷ نفر مرد تایید شده‌اند.

وی ادامه داد: حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر تعداد داوطلبین ۵۶ نفر بوده که ۱۶ نفرتایید شده که از این تعداد ۴ نفر خانم و ۱۲ نفر آقا هستند.
 
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: درحوزه انتخابیه شهربابک تعداد داوطلبین ۴۸ نفر بوده که از این تعداد ۳۰ نفر تایید صلاحت شده و شامل ۳ نفر زن و ۲۷ نفر مرد هستند. 

جلالی، افزود: درحوزه انتخابیه کرمان و راور، ۱۸۷ داوطلب شدند که از این تعداد ۹۳ نفر تایید صلاحیت شده و شامل ۲۰ نفر زن و ۷۳ نفر مرد هستند.
   
وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه‌گنج، فاریاب و جازموریان تعداد داوطلبین ۴۴ نفر بوده که از بین آنها ۱۸ نفر تایید صلاحیت و شامل ۲ نفر زن و ۱۶ نفر مرد هستند. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: مجموع افراد تایید شده در استان ۳۲۲ نفر است که به تفکیک ۲۷۵ نفر مرد و ۴۷ نفر زن تشکیل می‌دهند و درصد تایید شده از کل داوطلبین در کل استان ۵۰ درصد است. 

جلالی، در بحث فرآیند برگزاری انتخابات گفت: اکثر مراحل اجرایی انتخابات به صورت الکترونیکی است لذا دستگاه‌های احراز هویت توسط فرمانداران حفظ و عیب‌گیری شده است. 

وی تعداد صندوق‌های رای و شعب اخذ رای را ۲ هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای در استان عنوان کردو گفت: تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی قبل از شروع تبلیغات رسمی به ما از سوی ستاد تبلیغات اعلام خواهد شد و آماده است. 

جلالی، افزود: تمام سیاست‌های تبلیغاتی به واسطه سلامت عدالت انتخاباتی انجام خواهد شد و همه در راستای سلامت انتخابات و نظارت بر تبلیغات آماده همکاری هستند. 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص انتخابات پرشور و پرنشاط گفت: رسانه‌ها در انتخابات نقش موثر و پررنگی خواهند داشت و حلقه میانی اصلی دربحث به میدان آمدن مردم پای صندوق‌های رای هستند و نقش بی بدیل آنها در مشارکت مردم در انتخابات ایفا می‌کنند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارکرمان گفت: مردم حق تعیین سرنوشت خود را به عهده دارند و برگزاری انتخابات به نام مردم است، لذا با تبیین و اعلام دستاوردهای دولت و خدمات نظام می‌توان بذر امید را در دل مردم کاشت. 

جلالی، گفت: با توجه به الکترونیکی بودن انتخابات امسال با ۵ سند هویتی گذرنامه، گواهی نامه، شناسنامه، کارت ملی و یا کارت پایان خدمت می‌توان رای داد و رای دهندگان باید تابعیت ایرانی داشته باشند. 

وی ادامه داد: سامانه ۱۱۷ برای ثبت دیدگاه‌ها، ابهامات و پیشنهادات مردمی توسط وزارت کشور راه‌اندازی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها