دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه:

تقریبا ۷۰ درصد از تاسیسات و زیرساخت‌های غزه تخریب شده‌اند

دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: تقریبا ۷۰ درصد از زیرساخت‌های غزه تخریب شده‌اند؛ اسرائیل عمدا زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۳۹۵۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه مستقر در ژنو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ درصد از جمعیت نوار غزه جان خود را از دست داده، مفقود یا مجروح شده اند.

در این بیانیه آمده است که حملات بی وقفه هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون تقریباً ۷۰ درصد از تأسیسات و زیرساخت‌های نوار غزه را تخریب کرده است.

این گزارش اضافه می‌کند: اسرائیل عمداً زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد تا برای انتقام جویی و مجازات دسته جمعی، تا حد امکان تلفات جانی، خسارات مادی و ویرانی ایجاد کند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه خاطرنشان کرد: این وضعیت مغایر با حقوق بشردوستانه بین‌المللی و کنوانسیون ژنو و همچنین طبق اساسنامه رم، موافقت‌نامه تأسیس دادگاه کیفری بین‌المللی «جنایت جنگی» است.

بر اساس این بیانیه، ۳۰ هزار و ۶۷۶ فلسطینی از جمله ۲۸ هزار و ۲۰۱ غیرنظامی تا ۴ ژانویه امسال در حملات رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده اند. در میان آن‌ها ۱۲ هزار کودک، ۶ هزار ۱۰۳ نفر زن، ۲۴۱ نفر از کارگران مراقبت‌های بهداشتی و ۱۰۵ نفر نیز روزنامه‌نگار بودند.

طبق این بیانیه، رژیم صهیونیستی به طور فزاینده‌ای ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را محدود می‌کند و از گرسنگی به عنوان سلاحی برای تحت سلطه درآوردن مردم غزه و مجبور کردن آن‌ها به تخلیه سرزمین‌های خود استفاده می‌کند.

به گزارش آناتولی، در ادامه حملات رژیم صهیونیستی، ۳۱۸ مدرسه، ۱۶۱۲ مرکز صنعتی، ۲۳ بیمارستان، ۱۶۹ مرکز بهداشتی شامل ۵۷ درمانگاه و ۸۹ دستگاه آمبولانس، ۲۰۱ مسجد، ۳ کلیسا و ۱۶۹ دفتر رسانه‌اه مورد هداف قرار گرفتند.

حدود ۱.۹ میلیون فلسطینی به دلیل نداشتن سرپناه امن آواره شدند، ۶۷ هزار و ۹۴۶ خانه به طور کامل تخریب شد و ۱۷۹ هزار و ۷۵۹ خانه در این منطقه به صورت جزئی خسارت دیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها