رئیس اداره بهسازی امور تولید اداره کل عشایری خبر داد

افزایش ۴۰ درصدی آبرسانی سیار به عشایر خراسان شمالی

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ رئیس اداره بهسازی امور تولید اداره کل عشایری خراسان شمالی از افزایش ۴۰ درصدی آبرسانی سیار به عشایر این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۹۰۸۱
نویسنده اسدالله ابراهیمی

مهدی خانی در این رابطه اظهار کرد: متاسفانه خشکسالی سبب شده تا منابع آبی همچون چشمه ها که عشایر از آن ها برای سیراب کردن دام ها استفاده می کردند خشک شوند و این امر سبب شده تا آبرسانی برای آن ها به صورت سیار صورت گیرد.

وی گفت: میزان آبرسانی سیار انجام شده در سال گذشته ۸۰ هزار متر مکعب بوده که امسال به ۱۱۵ هزار متر مکعب رسیده است.

خانی با اشاره به کمبود منابع برخی خرید آب مورد نیاز عشایر نیز افزود: این امر سبب شده تاکنون به شرکت آب منطقه ای استان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهکار باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر آبرسانی سیار در استان گلستان با پنج خودرو انجام می شود که در پرداخت حقوق رانندگان این خودروها نیز با مشکل مواجه هستیم.

این مقام مسئول بیان کرد: طی دو سه سال گذشته نشستی با مسئولان ذی ربط استان گلستان برای ایجاد ایستگاه های برداشت آب انجام و برای ساخت آن ها توافق شد اما بعد از گذشت این مدت چهار ایسگاه برداشت آبی که باید ساخته می شد هنوز احداث نشده است.

وی تصریح کرد: ۱۳ دستگاه تانکر آبرسانی سیار وجود دارد اما آبرسانی فقط با پنج دستگاه انجام می شود و در هر ماه مابقی دستگاه ها به تعمیرگاه ها برای انجام تعمیرات روانه می شوند./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها