فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

به واسطه ورزشکاران باغیرت یک کهکشان ستاره روی زمین داریم

رئیس فدراسیون فوتبال خبر داد:

دو دستگاه VAR تا پنجشنبه در ایران

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: تا پنجشنبه احتمالا یکی دو دستگاه VAR وارد ایران خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۳۸۹۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی تاج در مراسم دیدار تیم ملی فوتبال با سردار سلامی در مورد نیاز فدراسیون فوتبال به کمک دولت برای اعزام تیم ملی به جام ملت‌ های آسیا گفت: با آقای هاشمی جلسه‌ای داریم و دیشب هم خدمت دوستان برنامه و بودجه بودیم. جام جهانی قبلی برای اعزام خبرنگار و دوستانی که باید می‌بردیم، هزینه زیادی کردیم که دولت نتوانست آن هزینه‌ها را پوشش بدهد. از طرفی بلیت جام جهانی را هم فروختیم و برخی از پول‌هایمان را خرج کردیم که باید این کار را انجام می‌دادیم.

او با بیان اینکه امسال هنوز نتوانسته‌ایم تحریم‌ها را رفع کنیم، ادامه داد: اگر همه پول‌هایمان را که در فیفا بلوکه هستند، آزاد کنیم نه تنها از دولت کمک نمی‌گیریم شاید به وزارت ورزش هم کمک کنیم، اما وقتی پول‌ها بلوکه شده نمی‌توانیم عمل کنیم. شاید ۱۰ جلسه با مسئولان فیفا داشتم و آن‌ها گفتند مشکل از بانک‌هاست. البته بخشی از هزینه‌های VAR، چمنی که به زودی می‌آوریم و ساختمانی که می‌سازیم از همان پول‌های بلوکه شده است.

تاج افزود: این پول‌ها عمرانی است نه جاری. وزارت ورزش و دولت باید کمک کنند تا اعزام شایسته‌ای داشته باشیم و حداقل ۵۰، ۶۰ خبرنگار را ببریم. از طرفی دنبال این هستیم که ۳۰، ۴۰ نفر لیدر خوب هم ببریم و این کار را به هر شکل ممکن انجام می‌دهیم.

تاج اعلام کرد که در مورد سربازی ورزشکاران با سردار سلامی، فرمانده سپاه صحبت کرده است و در این رابطه گفت: بحث سربازی را مطرح کردیم و در مورد جامعه ورزش صحبت کردیم نه فقط فوتبالیست‌ها. معتقدیم باید شرایطی را برای جامعه ورزش ایجاد کرد. گفتند پیگیری خاصی انجام می‌شود. از طرف دیگر مشکلاتی در مورد ورود و خروج بازیکنان سربازمان هم داشتیم.

رئیس فدراسیون فوتبال به بحث حق پخش رقابت‌های فوتبال اشاره و بیان کرد: امسال روابط‌مان با صدا و سیما کمی بهتر از سال‌های قبل است، چون حق پخش تصویب شده و حدود ۳۳۰ هزار دلار هم داده‌اند. هر چه بیشتر پول بدهند، ما بیشتر تعریف‌شان را می‌کنیم.

او در مورد مذاکرات وزارت خارجه برای ورود VAR به ایران گفت: VAR هم می‌آید و آن مساله هم حل می‌شود. یکی دو دستگاه تا پنجشنبه می‌آید، اما مرحله سوم یا آخر دوره داورانمان در عربستان باید انجام شود. علاوه بر این به شدت تلاش می‌کنیم آموزش‌ها را با همین دستگاه‌هایی که داریم شروع کنیم. فشار و اعتراض عمده‌ای که به حق بر فدراسیون فوتبال می‌شود، مربوط به داوری است و نمی‌توانیم این را انکار کنیم. داور اشتباه بد و تاثیرگذار می‌کند و من هم از شرایط موجود ناراضی هستم. 

تاج در این مورد افزود: داوری‌ها همه را نگران کرده است و باید VAR را بیاوریم. جدی دنبالش هستم. اعتراض‌های دیگری مثل حمله باشگاه‌ها به هم را خیلی وارد نمی‌بینم. همیشه بوده، هست و خواهد بود، اما اعتراض‌ها به داوری واقعا برخی جا‌ها درست است و برخی تیم‌ها به صورت جدی ضرر می‌کنند. 

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در مورد حضور سردار آزمون در تیم ملی برای جام ملت‌ها گفت: مشکل سردار آزمون برای همراهی تیم ملی در جام ملت‌ها حل شد که جای خوشحالی دارد. فکر می‌کنم وضع فدراسیون در دیپلماسی بد نباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها