تکمیل و بهره برداری از کارخانه بیواتانول یکی از مهمترین راه های برون رفت از مشکل بیکاری در شهرستان باشت است.
کد خبر: ۱۴۳۸۷۶۳
به گزارش جام جم آنلاین،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۹۸ آغاز شد و با تامین اعتبار مورد نیاز و تحقق الزامات مرتبط، این طرح حدود ۲۴ تا ۳۰ ماه آینده به بهره برداری برسد.
امیر تیمور موسویان افزود: خاکبرداری این طرح به صورت گسترده در حال انجام است البته مشکلاتی در حوزه زیرساخت های شهرک های صنعتی همچون آب و برق وجود دارد که به زودی در ستاد رفع موانع تولید استان بررسی و رفع خواهند شد.
وی با اشاره به ظرفیت تولید ۶۶ میلیون لیتری پیش بینی شده این طرح، افزود: با توجه به نزدیکی طرح به بنادر جنوبی، باید برای صادرات ۳۰ درصد تولیدات این طرح، برنامه ریزی شود تا شاهد ارزآوری این طرح در سال اول به میزان حدود ۱۱ میلیون یورو باشیم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به سرمایه اولیه حدود ۳ هزار میلیارد تومانی طرح و پیشرفت ۱۵ درصدی، باید تلاش شود ضمن تامین منابع مالی و رفع موانع، شاهد راه اندازی این طرح و ایجاد اشتغال حدود ۲۵۰ نفر در منطقه باشیم.
به گفته کارشناسان، تکمیل و بهره برداری از کارخانه بیواتانول یکی از مهمترین راه های برون رفت از مشکل بیکاری در این منطقه است و همچنین زمینه تولید روزانه ۲۰۰ تن کنجاله تخمیری و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت سبز در روز را فراهم می کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها