نظامیان صهیونیستی علاوه بر جنایت‌هایی که در بازداشت و ربایش فلسطینیان و اعدام میدانی برخی از آن‌ها انجام می‌دهند، تاکنون ده‌ها میلیون دلار از اموال و دارایی آن‌ها را نیز ربوده‌اند.
کد خبر: ۱۴۳۸۵۴۳

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه در بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی رفتار‌های غیر اخلاقی ضد شهروندان فلسطینی در جریان یورش به منازل آن‌ها انجام می‌دهند که از جمله این رفتار‌ها سرقت دارایی‌ها و غارت منازل فلسطینیان است.

این مرکز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود به غارت مستمر منازل غیرنظامیان فلسطینی توسط نیرو‌های ارتش صهیونیستی در غزه اشاره و تاکید کرد که نظامیان این رژیم به غارت اموال مردم فلسطین از جمله طلا و پول و تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌های آن‌ها اقدام می‌کنند.

این موسسه حقوقی تاکید کرد که تجاوز‌های ارتش رژیم صهیونیستی ضد ساکنان غزه فراتر از بازداشت‌های خودسرانه و ربودن یا اعدام میدانی برخی شهروندان است و آن‌ها به صورت عمدی اقدام به تخریب منازل و سرقت لوازم شخصی آن‌ها و سپس آتش زدن منازل فلسطینیان می‌کنند.

این گزارش بر اساس ارزیابی‌های اولیه خود تاکید می‌کند که آمار‌های موجود نشان‌دهنده سرقت ده‌ها میلیون دلاری از منازل فلسطینان است.

«ثابت سلیم» ۴۰ ساله یک فلسطینی ساکن نوار غزه در این رابطه می‌گوید که نظامیان رژیم صهیونیستی علاوه بر بازداشت او و دو تن از فرزندانش از داخل منزلشان در منطقه حی الزیتون اقدام به غارت و سرقت تمام پول‌ها و طلا‌های آن‌ها کرده‌اند. او دو روز پیش آزاد شده است، اما هنوز از سرنوشت فرزندانش اطلاعی ندارد.

وی ارزش مبالغ مالی غارت شده از منزلش را بالغ بر ۱۰ هزار دلار آمریکا برآورد کرده و می‌افزاید که به همین میزان نیز طلا‌های همسر و عروسش از منزل به سرقت رفته است.

«أم محمد» یکی دیگر از ساکنان غزه است که در منطقه شجاعیه زندگی می‌کند. او به تیم دیده بان حقوق بشر اطلاع داده که نظامیان ارتش صهیونیستی جواهرات او را در جریان حمله به منزل و بازداشت همسر و فرزند بزرگش دزدیدند.

این گزارش خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی گسترده و بی‌طرف در خصوص تجاوز‌های غیر قانونی نظامیان صهیونیستی ضد ساکنان نوار غزه و دارایی‌های آن‌ها شده است.

رژیم صهیونیستی از روز ۷ اکتبر گذشته حمله وحشیانه‌ای را علیه غزه آغاز کرده که تاکنون به شهادت ۲۱۶۷۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۶ هزار نفر منجر شده که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند. این حملات تخریب گسترده‌ای را در زیرساخت‌های غزه ایجاد کرده و باعث به وجود آمدن فاجعه انسانی بی‌سابقه در این منطقه محاصره زده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها