آزادسازی ۱۲۵ هکتار از زمین های کشاورزی

تخریب ۷۰۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اسلامشهر

فرماندار اسلامشهر شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان اسلامشهر گفت: در سال جاری با ۷۰۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قضایی و ۱۲۵ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان آزادسازی شد.
کد خبر: ۱۴۳۸۱۳۴
حسین حبیبی اظهار داشت: شهرداران، دهیاران و افراد مسئول در زمینه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز برای حفظ آبروی خودشان هم که شده باید قاطعانه به وظایفشان در این حوزه عمل کنند.
 
وی با بیان اینکه صرفاً با کار اداری و نامه نگاری نمی شود با ساخت و ساز غیر مجاز مقابله و از بار مسئولیت شانه خالی کرد، افزود: باید اقدام میدانی توسط افراد مسئول در این زمینه صورت گیرد و از تمام ابزارهای قانونی جهت مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز استفاده کنیم.
 
فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی و قضائی در روزها و هفته های آتی نیز ورود جدی به این عرصه خواهند داشت، ادامه داد: هیچ ملاحظه و خط قرمزی در این زمینه نداریم و به نظر می رسد در شرایط فعلی برخورد قضائی و زندان است که می تواند به عاملی بازدارنده برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز تبدیل شود.
 
وی خاطر نشان کرد: مگر می شود در یک روستا ساختمانی هفت طبقه احداث شود، مگر آن روستا دهیار یا شورای روستا ندارد؟
 
حبیبی اظهار داشت: تمام دهیاران ملزم هستند تصاویر مربوط به اجرای آرای کمیسیون ماده ۹۹ و همچنین تخریب طبقات غیر مجاز ساخته شده در روستاها را به فرمانداری ارسال کنند. اعضای شوراهای اسلامی نیز وظیفه دارند نسبت به عملکرد شهرداران و دهیاران در حوزه ساخت و سازها نظارت داشته باشند همچنین اگر هرگونه دخالت، سفارش و فشاری از سوی اعضای شورا درخصوص ساخت و ساز غیر مجاز وجود دارد باید توسط شهرداران و دهیاران به دستگاههای ذیربط گزارش شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها