وزیر کشور گفت: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس نقشی راهبردی در توازن انرژی کشور و منطقه دارد.
وزیر کشور گفت: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس نقشی راهبردی در توازن انرژی کشور و منطقه دارد.
کد خبر: ۱۴۳۸۰۷۸

هرمزگان-جام جم انلاین-وزیر کشور گفت: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس نقشی راهبردی در توازن انرژی کشور و منطقه دارد. 

احمد وحیدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از این واحد بزرگ تولید بنزین در کشور، افزود: ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان هم اکنون جایگاهی استراتژیک در توازن انرژی کشور و منطقه ایفا می‌کند و توانسته است ایران را در زمینه تامین بنزین خودکفا کند.

«پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس قرار گرفته و ۴۶۰ هزار بشکه میعانات گازی در روز را پالایش می‌کند که منجر به تولید ۴۰ درصد بنزین مورد نیاز کشور می‌شود.»

کاشت 200هزارنهال در بندرعباس اغاز شد

کاشت ۲۰۰ هکتار نهال به همت شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در ساحل شهرک صنعتی بندرعباس با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از مردم روستای گچین آغاز شد. 

 

در این طرح ۱۰۰ هکتار نهال حرا و ۱۰۰ هکتار نهال بومی و گرمسیری در هرمزگان زیرکشت می‌رود که در راستای تولید ۶ میلیون و ۵۰۰ نهال در استان بوده است.

 

منطقه غربی شهر بندرعباس دارای آلودگی‌های متنوعی بدلیل تمرکز صنایع متعدد پالایشگاهی، فولادی و بندری است که احداث این جنگل می‌تواند به بهبود هوای این منطقه و حفظ اکوسیستم آن بسیار کمک کند.

 

سهم استان هرمزگان در طرح  ملی کاشت یک میلیارد درخت، تولید و کاشت ۲۵ میلیون اصله نهال در مدت چهار سال است که براساس تعهدات، امسال ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید و آماده کاشت است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها