مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان :

۴۵ درصد از میانسالان خراسان شمالی چاقی شکمی دارند

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 45 درصد از میانسالان استان دچار چاقی شکمی هستند.
کد خبر: ۱۴۳۷۶۷۷
نویسنده اسدالله ابراهیمی

نسرین علیزاده در گفت و گو با خبرنگار جام جم اظهار کرد: 60.4 درصد از گروه میانسالان این استان که در رده سنی 30 تا 59 سال قرار دارند دچار اضافه وزن و چاقی هستند.
به گفته وی علاوه بر آن 37.3 درصد جوانان استان نیز از اضافه وزن رنج می برند.
علیزاده در ارتباط با مصرف میوه و سبزیجات در استان نیز بیان کرد: 30 تا 40 درصد مردم استان کمتر از استانداردها میوه و سبزی استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از علل بروز بیماری پرفشاری خون مصرف زیاد نمک است، افزود: بین 21 تا 31 درصد از سفره های این استان نمکدان بر سر سفره است که نباید به منظور پیشگیری از بیماری فشار خون نمکدان سر سفره آورده شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه میانگین مصرف نمک در روز پنج گرم است، ادامه داد: مصرف نمک در استان دو برابر این میانگین بوده و به عدد 14 رسیده است.
وی در ارتباط با میزان مصرف شیر و لبنیات نیز اظهار کرد: مردم خراسان شمالی کمتر از استاندارد هرم تغذیه ای شیر و لبنیات مصرف می کنند بطوریکه 36.3 درصد از نوجوانان، 28.9 درصد از جوانان کمتر از این هرم شیر دریافت می کنند.
به گفته وی در مجموع میزان دریافت شیر و لبنیات در بین 25 تا 36 درصد از مردم این استان کمتر از استاندارد هرم تغذیه ای است./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها