فاز هجومی نقطه قوت سپاهان

سپاهان هدفمند بازی میکند و برای هر مسابقه استراتژی مشخصی دارد. این تیم یکنواخت نیست. شیوه‌های منسوخ و سنتی جایی در تاکتیک‌های سپاهان ندارد و همه چیز به فوتبال روز دنیا نزدیک میشود.
کد خبر: ۱۴۳۷۳۶۹
نویسنده حسین چرخابی - پیشکسوت سپاهان

تفکرات مورایس کاملا تاکتیکی و فوتبال‎پسند است و البته در کنار این تفکرات مدرن با مجموعه‎ای از ستاره‎های قابل توجه روبه‌رو هستیم که هر کدام وزنه قابل توجهی برای هر تیمی به شمار می‎روند. امسال تیم سپاهان رویکرد متفاوت فوتبالی داشت و این موضوع را هم در آسیا نشان داد و هم در لیگ برتر. در رابطه با سپاهان همه چیز خوب است. این تیم هم از تفکر تاکتیکی و استراتژی مشخص برخوردار است و هم ابزار‌های لازم را دارد.

این ابزار‌ها بازیکن خوب و ستاره‎های تاثیرگذار هستند. پس برای قهرمانی چه چیزی باقی می‎ماند؟ من پاسخ به این سوال را در کلمه «تداوم» خلاصه می‎کنم. سر و ته این روند باید حفظ شود و هیچ چیز تغییر نکند. سپاهان بسیار ایده‎آل به نظر می‎رسد و نقطه قوت این تیم را فاز هجومی‎اش می‎دانم. به نظر من آسیب‎پذیری‎های این تیم در خط دفاع هم به مرور رفع شده است. این نشان می‎دهد مورایس برای سپاهان استراتژی‌های چندگانه داشت.

ارتباط بسیار خوبی بین خطوط این تیم وجود دارد. به نظر برای دیدار امروز با آلومینیوم اصلا نیازی به این نیست که نگران غیبت یکی، دو بازیکن باشیم. اگر فقط یک تیم در لیگ برتر وجود داشته باشد که نباید نگرانی بابت غیبت یکی، دو تا بازیکنانش داشته باشد همین سپاهان است.

این تیم بیش از اینکه متکی به ستاره و بازیکن باشد متکی به همان برنامه هجومی و فوتبال زیبا و هدفمند است. آلومینیوم نیز تیم سختکوشی است. این تیم همانند بسیاری دیگر از تیم‎های حاضر در لیگ برتر دفاعی بازی می‎کند و شاید اصلا به یک مساوی مقابل سپاهان راضی است. سپاهان، اما فقط برد می‌خواهد. ما یک بازی کمتر نسبت به استقلال داریم. چهار امتیاز هم قبلا کسر شده است. پس همین الان هم صدرنشین هستیم. فقط باید دیدار امروز را هم ببریم. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها