خرم آباد-جام جم آنلاین- مدیرکل سازمان تامین اجتماعی لرستان گفت: بیمه فراگیر خانواده ایرانی، بسته‌ای است که انواع بیمه‌های مرتبط با خانواده و افرادش از جمله دختران و زنان خانه‌دار، دانشجویان را شامل می‌شود و این قشر می‌توانند از این طرح استفاده کنند
خرم آباد-جام جم آنلاین- مدیرکل سازمان تامین اجتماعی لرستان گفت: بیمه فراگیر خانواده ایرانی، بسته‌ای است که انواع بیمه‌های مرتبط با خانواده و افرادش از جمله دختران و زنان خانه‌دار، دانشجویان را شامل می‌شود و این قشر می‌توانند از این طرح استفاده کنند
کد خبر: ۱۴۳۶۶۸۷

به گزارش جام جم آنلاین لرستان منوچهر گودرزی در همایش گفتمان‌سازی مفاهیم تامین اجتماعی با رویکرد ارتقای فرهنگ بیمه‌ای که با حضور دانشجویان دانشگاه‌های لرستان و با مشارکت جهاد دانشگاهی و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در سالن جلسات تامین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: لرستان دارای ۱۱ شعبه (هفت کارگزاری و پنج شعبه اقماری) است و عمده شهرهای استان تنها یک شعبه دارند و در خرم‌آباد سه شعبه وجود دارد.
وی افزود: از مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت لرستان، ۷۸۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان در قالب بیمه‌شده اصلی، بازنشسته، فرزندان افراد تحت پوشش و ... هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه به استناد قانون، یک سری ماموریت‌های برای سازمان تعریف شده است، ادامه داد: امسال دو طرح تحولی همچون پوشش فراگیر خانوارهای ایرانی و خدمات غیرحضوری در سازمان تامین اجتماعی لرستان در نظر گرفته شده است.
گودرزی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی ۹ هلدینگ اقتصادی نظیر(نفت، پتروشیمی، صنعت و معدن و دارو) دارد و این سازمان غول اقتصادی و بسیار گسترده با سرویس‌های متعدد و فرآیندهای زیاد است.
وی یکی از مشکلات تامین اجتماعی را مسأله ناترازی (منابع و مصارف) برشمرد و با بیان اینکه این ناترازی‌ها باید برطرف شود، تصریح کرد: دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام داده بطوریکه طی دو سال، ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت در قالب سهام‌ به تامین اجتماعی واگذار و بازپرداخت شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان بیان کرد: همچنین ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های تامین اجتماعی (بدهی‌های بانکی) در دولت سیزدهم، تسویه شده است.
گودرزی در خصوص بیمه فراگیر خانواده ایرانی، با بیان اینکه این بیمه بسته‌ای است که انواع بیمه‌های مرتبط با خانواده و افرادش از جمله دختران و زنان خانه‌دار، دانشجویان را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: زنان خانه‌دار، دختران و دانشجویان می‌توانند از این طرح استفاده کنند.
وی گفت: همچنین فرزندان خانواده قبل از تشکیل خانواده و با پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه به صورت ماهیانه از مزایای تامین اجتماعی بهره‌مند شده و زودتر از بقیه به سن بازنشستگی برسند و مستمری دریافت کنند؛ به عبارتی دیگر، افرادی همچون سه گروه فوق که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و شغل ثابتی هم ندارند می‌توانند از طرح فراگیر استفاده کنند تا برای خود سابقه‌ای ایجاد کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان یادآور شد: افراد تحت پوشش این بیمه می‌توانند علاوه بر پوشش هزینه‌های پزشکی خود، از خدمات بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی هم استفاده کنند.
وی در ادامه گفت: متقاضیان دانشجو باید یا ورود به سامانه خدمات الکترونیکی سازمان به آدرس es tamin ir منوی بیمه شدگان خاص بیمه فراگیر خانواده ایرانی / انعقاد قراداد دانشجویی، به عقد قرارداد بیمه دانشجویی و پرداخت حق بیمه در مهلت مقرر اقدام کنند در غیر اینصورت قرارداد منعقده از تاریخ عدم پرداخت حق بیمه لغو و ادامه بیمه آنان موکول به انعقاد قرارداد جدید و موافقت سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود. ضمناً مهلت پرداخت‌های بعدی حق بیمه هر ماه حداکثر تا آخرین روز دو ماه بعد خواهد بود.
گودرزی افزود: بیمه تامین اجتماعی دانشجویان، تنها در زمان اشتغال به تحصیل و از زمان انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه قابل استفاده است و سوابق بیمه‌ای ناشی از این نوع بیمه، بعد از اتمام تحصیلات و آغاز به کار فرد، با سوابق بیمه‌ای زمان اشتغال فرد، تجمیع خواهد شد.
این مسئول اضافه کرد: دانشجویان در حال تحصیل برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی، باید قرارداد بیمه دانشجویی منعقد و حق بیمه ماهانه را در موعد زمانی مقرر پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه تمام مراحل انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه، در سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir قابل انجام است، اضافه کرد: دانشجویان تمام مقاطع دانشگاهی و در هر ترم و دانشگاهی می‌توانند برای بیمه دانشجویان اقدام کرده و قرارداد منعقد کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان یادآور شد: برای استفاده فرد بیمه‌شده و افراد تحت تکفل وی از خدمات درمانی تامین اجتماعی، باید به ازای هر فرد، سرانه خدمات درمانی جداگانه به همراه حق بیمه ماهانه پرداخت کند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها