رئیس اداره نظارت اداره کل دامپزشکی استان یزد

توقیف محموله مرغ تخمگذار فاقد مجوز‌

توقیف ۳ محموله مرغ زنده بدون مجوز بهداشتی حمل دامپزشکی در نهبندان

سه محموله حامل بیش از هفت هزار قطعه مرغ زنده گوشتی و تخمگذار بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در نهبندان توقیف شد.
کد خبر: ۱۴۳۶۶۰۰

به گزارش جام جم آنلاین ،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: دو محموله حامل پنج هزار و ۳۰۸ قطعه مرغ زنده تخمگذار و یک محموله حامل یک هزار و ۸۹۰ قطعه مرغ زنده گوشتی بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی که از شهرستان بیرجند به مقصد شهرستان زاهدان برای زنده‌فروشی در حرکت بودند با همکاری ماموران انتظامی شهرستان نهبندان متوقف شدند.

محسن آهنی افزود: بر اساس ماده ۴ آیین نامه چگونگی کنترل تردد بهداشتی نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی موضوع بند د ماده ۳ و بند ب ماده ۵ قانون سازمان دامپزشکی کشور عبور و مرور، نقل و انتقال دام و فرآورده‌های خام دامی مستلزم کسب گواهی بهداشتی حمل از شبکه دامپزشکی شهرستان مبدأ است.

وی گفت: محموله‌های مرغ توقیف شده به کشتارگاه‌های استان ارسال و تا مشخص شدن نتیجه آزمایش، مرغ‌ های کشتار شده توقیف و پرونده اشخاص متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

آهنی از فعالان و بهره برداران حوزه دام و طیور خواست: برای صیانت از سرمایه خود و کمک به رونق تولید ضمن هماهنگی و همکاری با دامپزشکی، از هرگونه جابجایی و حمل و نقل، بدون اخذ گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی جداً خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها