امام جمعه خرم آباد:

دستور رییس جمهور برای پیشرفت استان های زاگرس نشین اجرایی شود

خرم‌آباد – جام جم آنلاین - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: دستور رییس جمهور برای پیشرفت استان های زاگرس نشین و جبران عقب ماندگی‌های این استان‌ها باید مورد توجه همه مسوولان قرار بگیرد و اجرایی شود
خرم‌آباد – جام جم آنلاین - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: دستور رییس جمهور برای پیشرفت استان های زاگرس نشین و جبران عقب ماندگی‌های این استان‌ها باید مورد توجه همه مسوولان قرار بگیرد و اجرایی شود
کد خبر: ۱۴۳۶۰۴۰

به گزارش جام جم آنلاین لرستان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهرستان اظهار کرد: تمام افکار، اندیشه ها و اقدامات در داخل کشور باید متوجه پیشرفت در همه عرصه ها و استان ها باشد.
وی افزود: باید متوجه دشمن بود و آمادگی مقابله با توطئه های داخلی و خارجی دشمن را داشت، در لرستان همه مسوولان و مردم شبانه روز در حال تلاش برای پیشرفت همه جانبه استان باشند.
نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: تسریع در زیرساخت ها، احداث راه آهن و سد معشوره بدون کاستن از ارتفاع و حجم مخزن، تکمیل بیمارستان ها، راه اندازی صنایع تعطیل، نیمه تعطیل و یا نیمه تکمیل، احداث صنایع جدید نیاز ضروری لرستان است و منجر به کاهش آسیب های اجتماعی و بیکاری در این استان می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی بیان کرد: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و سایر اقدامات فرهنگی و اجرایی نیاز استان است و افکار عمومی باید متوجه این موضوعات باشند.
وی تقدیر، تجلیل و نقد منصفانه باید وجود داشته باشد، ادامه داد:‌ بداخلاقی ها و بدزبانی ها نباید مردم، مسوولان و خواص را از پیشرفت استان و ارتقای فرهنگی و دینی غافل کند.
امام جمعه خرم آباد با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تاکید کرد: مقام و منزلت حضرت زهرا (س) بسیار باارزش و قدر و منزلت این حضرت همچون قبر مطهر ایشان مخفی است.
وی اضافه کرد: یکی از علمای اهل تسنن در این رابطه می گوید: حیف است مقام و منزلت حضرت زهرا (س) با قلم بر روی کاغذ نوشته شود، بلکه باید با مشک و عنبر و بر روی گل نوشت.
نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین با اشاره به ۲۵ آذرماه روز تحقیق و پژوهش و ۲۷ آذرماه سالروز شهادت عالم متفکر و روحانی مجاهد شهید آیت الله دکتر "محمد مفتح" عنوان کرد: آموزش، پژوهش و نوآوری راه موفقیت و پیشرفت در هر دولت و کشور است که امیدواریم مسوولان با طراحی، برنامه ریزی و اقدامات به جا، پیشرفت فرهنگی را رقم بزنند.
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با بیان اینکه روز شهادت دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است، اضافه کرد: برای داشتن جامعه ای پیشرو در حوزه علم، دین، معنویت و اخلاق نیاز به اقدام مشترک حوزه و دانشگاه است.
وی یادآور شد: فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها باید در خدمت مردم باشد و حوزه های علمیه هم با فعالیت های فرهنگی، مذهبی و تبلیغ علم و معارف اسلامی خستگی ناپذیر همچون گذشته این برنامه ها را با جدیت و کیفیت بهتری دنبال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها