طرح یاریگران زندگی در ۲۶۰ روستای چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طرح یاریگران زندگی در ۲۶۰ روستای این استان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۳۵۸۰۰
نویسنده ابوالفضل شمسی

به‌گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط‌عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری؛ محسن حسین‌میرزایی روز سه‌شنبه در نشست کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تأکید کرد: طرح یاریگران روستا یک طرح ملی بوده که با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه‌سازی مردم و صیانت از بنیان خانواده تعریف و در حال اجرا است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری در حوزه مواد مخدر افزود: اجرای طرح یاریگران روستا و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در مدرسه‌ها با اولویت مدارس ابتدایی از جمله برنامه‌های مهمی است که اجرای آن به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگی، آموزش و پرورش، فرمانداری و دهیاری‌ها نیاز دارد.

حسین‌میرزایی بر ضرورت تهیه و تدوین یک برنامه و طرح برای پیشگیری و فرهنگ‌سازی در حوزه پیشگیری مصرف مواد مخدر با اولویت دانش‌آموزان ابتدایی از سوی آموزش و پرورش تأکید و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر باید در سنین ابتدایی انجام شود.

وی یادآور شد: پیشگیری و صیانت از معتادان بهبودیافته، از مهم‌ترین اقدامات برای ماندگاری معتادان بهبود یافته به‌شمار می‌رود که نیازمند کار فرهنگی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری به اهمیت استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و فضای مجازی برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اشاره و اضافه کرد: آگاه‌سازی نسل نوجوان و جوان یک راهکار برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی است.

وی گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در امر ایجاد اشتغال و افزایش ارائه آموزش‌های مهارتی به معتادان بهبودیافته، خانواده زندانیان و همچنین زندانیان ضروری است.

حسین‌میرزایی تأکید کرد: راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ (معتادان متجاهر) در چهارمحال و بختیاری ضروری و نیازمند توجه جدی است.

وی‌ افزود: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در چهارمحال و بختیاری تخصیص یافته و همچنین مکانی برای راه‌اندازی این مرکز پیش‌بینی شده است.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: در صورت واگذار شدن این مکان اعتبارات جدید برای راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ از سوی وزارت کشور اختصاص داده می‌شود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها