مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه گفت: پیرو هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش باران و رعد و برق، دستگاه‌های عضو ستاد در آماده‌باش کامل هستند.
کد خبر: ۱۴۳۵۷۵۴

جام جم آنلاین؛ افشین یگانه، مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان مبنی بر بارش، رگبار و رعدوبرق، اظهار کرد: هشدارها در مواقع بحران در حوزه‌های مختلف به رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز صادر می‌شود.

وی در توضیح هشدار سطح نارنجی، گفت: رنگ نارنجی به آن معنا‌ست که احتمال وقوع بیشتر است در همین راستا شهروندان باید به توصیه‌های کارشناسان هواشناسی و حوزه بحران توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی حال حاضر در جو استان، گفت: برای شمال غرب استان؛ شهرستان‌های پاوه و جوانرود بیشترین میزان بارندگی حتی برای شهرستان‌های اورامانات بارش برف هم پیش‌بینی شده، البته در سایر شهرستان‌ها هم بارش‌هایی داریم.

وی در توضیح تمهیدات اندیشیده شده در فصل بارش‌ها، گفت: دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو ستاد از جمله آب و فاضلاب و شهرداری‌ها تمهیدات پیشگیرانه در راستای احتمال وقوع سیلاب با لایروبی رودخانه انجام داده و در آماده‌باش کامل هستند.

یگانه به هم‌استانی‌ها توصیه کرد، در شرایط نامناسب جوی از سفرهای غیرضروری خودداری و همچنین عشایر کوچ‌رو هم از کوچ‌ غیرضروری اجتناب کنند.

 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها