در جلسه هیات رئیسه دانشگاه صنعت نفت با حضور معاون وزیر نفت مطرح شد

تسهیل در جذب نیروی انسانی متخصص صنعت نفت از طریق بورسیه‌های تحصیلی

در راستای توسعه صنعت نفت و جذب نیروی انسانی متخصص، بورسیه‌های تحصیلی در صنعت نفت به عنوان یک راهکار موثر برای تسهیل جذب نیروی انسانی متخصص در این حوزه مطرح شده است.
کد خبر: ۱۴۳۴۹۰۶

جام جم آنلاین - خوزستان، جلسه هیات رئیسه دانشگاه صنعت نفت آبادان با حضور دکتر خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت، مهندس دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، دکتر گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و مهندس عذاری مدیرعامل شرکت اروندان برگزار شد.

در این نشست، اعضای هیئت رئیسه داشنگاه صنعت نفت به بیان مسائل و راهکارهای اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه و نحوه جذب و استخدام ایشان پرداختند.

 در یک تلاش جدید جهت تسهیل جذب دانشجویان نخبه در صنعت نفت، خجسته مهر، معاون وزیر نفت اعلام کرد: برنامه‌ریزی ها برای اخذ مجوز اعطای بورسیه تحصیلی از سوی وزارت نفت به دانشجویان نخبه شده است.

با توجه به اهمیت صنعت نفت برای توسعه کشور و نیاز به نیروی انسانی متخصص در این حوزه، معاون وزیر نفت، قصد دارد با اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان نخبه، جذب و پذیرش آن‌ها را تسهیل نماید. این تدابیر همچنین به هدف جذب هیئت علمی دانشگاه در صنعت نفت از طریق بکارگیری متخصصان و صنعتگران نفت نیز می‌پردازد.

همچنین، وی افزود: برنامه ریزی شده است که بورس‌های تحصیلی در رشته های صنعت نفت به دانشجویان کشورهای همسایه نیز اعطا خواهد شد. این اقدام هدفمند در جهت نفوذ فرهنگی و تقویت روابط دوستانه با کشورهای همسایه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها