رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه حذف کارتخوان از مطب پزشکان را باعث خدشه به اعتبار و جایگاه جامعه پزشکی دانست.
کد خبر: ۱۴۳۴۵۰۷

جام جم آنلاین؛ شهرام کرمی،  در نشست پیشگیری از جرائم حوزه پزشکی، با بیان اینکه در سالهای اخیر حوزه پزشکی کشورمان پیشرفت های چشمگیری داشته، اظهارکرد: در دهه های گذشته وضعیت پزشکی ما بگونه ای بود که حتی گاها برای بیماریهای ساده هم به خارج از کشور وابسته بودیم.

وی افزود: با گذشت سالها، پزشکی ما امروز در شرایطی قرار دارد که تقریبا اعزام بیماران به خارج از کشور را نداریم و یا اگر وجود دارد، به ندرت است. حتی بیمارانی از کشورهای مختلف برای درمان راهی ایران می شوند.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با تاکید براینکه تلاش نخبگان جامعه پزشکی کشور برای رشد این حوزه جای قددردانی دارد، گفت: البته بستر این پیشرفت ها در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران محقق شده و هر کسی که کمی انصاف داشته باشد آن را تائید می کند.

وی در ادامه به تلاش جامعه پزشکی کشورمان در طول دوران شیوع بیماری کرونا هم اشاره کرد و گفت: در آن برهه همگان تلاش و خدمات جامعه پزشکی را دیدند و زحماتی هم که اکنون در مطب‌ها، بیمارستان ها و اتاق های جراحی می کشند، برکسی پوشیده نیست.

کرمی تصریح کرد: این حق جامعه پزشکی ما است که از جامعه تکریم و امنیت روانی بخواهد و انتظار داشته باشد مزد زحماتش را بگیرد، اما موضوعی که نباید فراموش کرد این است که تکریم همیشه باید دو طرفه باشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه گاهی مصادیقی در جامعه پزشکی در خصوص نقض حقوق بیماران پیش می‌آید که کل زحمات پزشکان را زیر سوال می برد.

رئیس کل دادگستری استان ویزیت گروهی بیماران را  نمونه ای از نقض حقوق بیماران عنوان کرد و گفت: همچنین امروزه با پدیده ای مواجه هستیم که برخی پزشکان برای اینکه از مالیات فرار کنند، بیماران با حال نامساعد را ودار می کنند که با سختی و مشقت به باجه های عابربانک مراجعه کرده و پول نقد برایشان بیاورند که این مسئله در شان و شخصیت یک پزشک نیست.

این مقام قضایی ریشه فرار مالیاتی پزشکان و برخی اصناف دیگر را در مسائل فرهنگی و نداشتن ضمانت اجرایی مناسب برای اخذ مالیات برشمرد و افزود: اگر یک ضمانت اجرایی مناسب داشتیم، از ابتدا این فرارهای مالیاتی وجود نداشت.

کرمی با بیان اینکه حذف کارتخوان از مطب برخی پزشکان و گرفتاری هایی که این موضوع برای بیماران بوجود آورده، باعث خدشه به اعتبار جامعه پزشکی می شود، عنوان کرد: اگر پزشکان انتظار دارند که مردم حرمت آنها را نگه دارند، توقع می رود که آنان نیز در مقابل حرمت مردم را نگاه دارند.

کرمی به هجمه‌هایی که گاها به جامعه پزشکی وارد می شود اشاره کرد و گفت: قبول داریم که گاهی هجمه هایی علیه پزشکان بوجود می آید، اما بعضا بستر ایجاد این هجمه ها را همان چند درصد معدود از پزشکانی که حقوق بیماران را رعایت نمی‌کنند، بوجود می آورند.

وی در ادامه به گلایه های جامعه پزشکی از عدم تعیین دستمزد عادلانه برای این قشر هم اشاره کرد و گفت: این مسئله دلیلی نمی شود که یک پزشک به جای اینکه بیمار را در بیمارستان دولتی عمل کند، به بیمارستان خصوصی ارجاع دهد.

کرمی تاکید کرد: در شرایط کنونی هر صنفی به فراخور حال خود با مشکلات اقتصادی مواجه است و ما هم نسبت به این مسئله آگاهیم، اما این موضوع باید از طرف حاکمیت رفع شود و ما هم در این شرایط تلاش کنیم تا به مردم خدمت داشته باشیم.

وی در ادامه در خصوص جرائم حوزه پزشکی هم گفت: در حوزه پزشکی هم  مانند سایر مشاغل تخلفات و جرائمی رخ می دهد، اما همواره تلاش کرده ایم تا کرامت پزشکان را حفظ کنیم و مراجعه آنها به دستگاه قضایی را به حداقل برسانیم.

رئیس کل دادگستری استان در بخش پایانی سخنانش به گلایه های جامعه پزشکی حاضر در این نشست در خصوص نصب نیوجرسی مقابل مطب ها از سوی شهرداری و نیز کندن تابلو پزشکان اشاره کرد و از معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دادستان کرمانشاه خواست تا این موضوع را پیگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها