بهسازی مسیر ریل راه‌آهن در گرو تعیین تکلیف مالکیت زمین‌های اطراف ریل بوده و به همین دلیل از اجرای پروژه جلوگیری شده است.
کد خبر: ۱۴۳۴۲۷۵

 به گزارش جام جم آنلاین ،به نقل از شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به پروژه بهسازی مسیر ریل راه‌آهن اظهار کرد: بهسازی مسیر ریل راه‌آهن و پروژه جمع‌آوری آن از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به قم در سال ۱۴۰۰ است.  

وی با بیان اینکه جمع‌آوری، خاک‌برداری، زیرسازی و بهسازی مسیر به عهده شهرداری بود، افزود: اجراکننده عملیات جمع‎‌آوری ریل سازمان توسعه و عمران بوده که با اعتباری بالغ‌بر ۱۷ میلیارد تومان اجرایی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: طراحی پروژه انجام و پیش‌بینی شد تا با هدف ایجاد پیاده راه شهری و اتصال آن به بلوار پیامبر اعظم (ص) پروژه اجرایی شود و در مناسبت و ایام خاص شهروندان مناطق ۲،۶،۴،۷ و یک به بلوار پیامبر اعظم (ص) دسترسی آسان‌تری داشته باشند.

وی با اشاره متوقف شدن پروژه، اضافه کرد: وجود معارضان ملکی دلیلی شد تا از اجرا شدن پروژه جلوگیری و کارگاه‌های ساختمانی تخریب شوند.

حلوایی‌زاده مطرح کرد: سال جاری اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در ردیف بودجه پیش‌بینی شد، اما به دلیل فراهم نبودن بستر پروژه امکان تحقق و اجرایی شدن پروژه وجود ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به نقش دولت در تأمین منابع مالکیت این اراضی افزود: در حال مذاکره برای توافق با مالکان هستیم تا بلافاصله پس از حل مشکل، پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها