بیش از ۳۳ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی البرز هستند

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: در حال حاضر ۹۱ مرکز غیردولتی توانبخشی شبانه روزی، روزانه، خدمات در منزل و مراقبت در منزل در استان فعالیت دارند.
مدیرکل بهزیستی البرز گفت: در حال حاضر ۹۱ مرکز غیردولتی توانبخشی شبانه روزی، روزانه، خدمات در منزل و مراقبت در منزل در استان فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۴۳۴۱۰۶

به گزارش جام جم آنلاین البرز،وجیهه محمدی فلاح روز یکشنبه ۱۲ آذرماه در مراسمی که به مناسبت روز جهانی معلولین و تقدیر از قهرمانان دارای معلولیت استان در سالن سیروس صابر اداره کل ارشاد البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه هفته معلولین امسال با شعار باور توانمندی‌ها نوید بخش دنیایی دسترس پذیر از ۱۲ آذرماه شروع شده است گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۹۲۴ هزار و ۶۰۰ توانخواه در کل کشور از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند و بهزیستی استان البرز ۲.۲ درصد از این افراد که بیش از ۳۳ هزار نفر می‌شود را تحت پوشش خود دارد.

محمدی فلاح با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۸ مرکز جهت نگهداری معلولین ذهنی، جسمی حرکتی، اعصاب و روان، سالمندان وخانه‌های کوچک ذهنی در البرز فعال است، گفت: مجموع این مراکز ظرفیت پذیرش چهار هزار و ۷۳ توانخواه را دارند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه بخشی از معلولان تحت پوشش بهزیستی دانشجو هستند، گفت: در حال حاضر ۲۲۵ دانشجو با معلولیت‌های متفاوت تحت پوشش این نهاد قرار دارند و از خدمات مختلف آن بهره‌مند هستند.
 
وی با بیان اینکه برخی از توانخواهان نیاز به استفاده از خدمات توانبخشی در منزل دارند، توضیح داد: خدمات در منزل نیز جهت ارائه خدمت به سالمندان و معلولین ذهنی و جسمی و ضایعه نخاعی در شش مرکز در حال انجام است که در قالب اعزام تیم توانبخشی به منزل توانخواهان ارائه می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها