امروز کشور با جمعیت چند میلیون نفری بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی مواجه است که تنها در بخش تامین اجتماعی بیش از ۴.۵ میلیون نفر بازنشسته داریم.
کد خبر: ۱۴۳۴۰۱۱

جام جم آنلاین کرمانشاه-پریا امیری پریان؛ دغدغه‌ و تنگناهای معیشتی امروز به شدت گریبانگیر بازنشستگان است بگونه‌ای که گاه شاهد تجمعات آنها در گوشه و کنار کشور هستیم که تنها مطالبات صنفی خود را درخواست می‌کنند.

بسیاری از بازنشستگان کشور حداقل بگیر هستند ‌و دریافتی بین هفت تا ۹ میلیون تومان را دارند که به هیچ عنوان جوابگوی هزینه‌های زندگی آنها با این نرخ تورم نیست.

بین ۶۰ تا ۷۰ درصد دریافتی بازنشستگان صرف پرداخت اجاره بها می‌شود، از سوی دیگر بسیاری از آنها به دلیل کهولت سن با هزینه‌های فراوان درمان و پزشکی مواجهند و البته اکثر آنها جوانان بیکار در منزل دارد که باید هزینه آنها را نیز بپردازند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین هم تراز مهمترین مطالبه چند سال اخیر بازنشستگان است که اگرچه دو بار انجام شد اما هنوز هم دریافتی بازنشستگان فاصله زیادی با شاغلین دارد.

دکتر محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از جمله افرادی بود که موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را با جدیت پیگیری کرد.

برگزاری نشست با اعضای صندوق‌های بازنشستگی با هدف شنیدن مطالبات و دغدغه های آنان و همچنین پیگیری جدی این موضوع در مجلس از اهم اقدامات رشیدی در باره دغدغه معیشتی بازنشستگان بود.

عضو هیات رییسه مجلس چندی قبل در نشست روسای کانون های بازنشستگان استان کرمانشاه، با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه باید نظام عادلانه بین پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان رعایت شود، گفت: انشالله بزودی اخبار خوبی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با تصویب کیمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی منتشر خواهد شد.

محمد رشیدی گفت: از مهمترین ریشه های به وجود آمدن مشکلات این قشر عدم وجود این نگاه بین مسئولان سطح کلان کشور است که باعث شده به وضعیت و مسائل بازنشستگان به موقع رسیدگی و توجه نشود.

وی در ادامه، همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان طبق قانون (بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان باید مستمری دریافت) را حلّال بسیاری از مشکلات و مسائل فعلی بازنشستگان عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق پیگیر حل مشکلات همسان سازی حقوق این عزیزان هستند که امیدواریم بزودی اخبار خوبی در این خصوص منتشر شود و بخشی از مشکلات عزیزان بازنشسته حل شود.

برنامه توسعه هفتم باید با نگاه تکریم و حل ریشه‌ای مشکلات بازنشستگان تدوین شود

رشیدی همچنین ایجاد عدالت و همسان سازی در پرداخت مستمری بین بازنشستگان ارگان های مختلف را از دیگر اهداف نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه هفتم توسعه برشمرد و بیان داشت: در بین پرداخت حقوق شاغلان دولت نیز اکنون بی عدالتی فراوانی وجود دارد که باید این تبعیض برطرف شود.

این مقام مسئول همچنین گفت: در برنامه هفتم توسعه باید تلکیف تمام شرکت هایی که زیر عنوان صندوق بازنشستگی تشکیل شده اند ولی هیچ سود، نفع و فایده ای به بازنشستگان نمی رساند، روشن شود.

و حالا چند روز قبل پیگیری‌های دکتر رشیدی در مجلس بالاخره نتیجه داد و همسان سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد آرا به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلین خواهد رسید.

رشیدی این مصوبه را هدیه مجلس به بازنشستگان دانست در حالیکه عقیده دارد حق بازنشستگان به عنوان بزرگان مملکت بسیار بیشتر از اینهاست.

قطعا همسان سازی حقوق بازنشستگان و بهبود وضعیت معیشتی این گروه برای سال‌های پیاپی برگ زرینی از افتخارات دکتر رشیدی نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خواهد بود که همیشه در خاطره چندین میلیون بازنشسته کشور خواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها