اجرای طرح دادرسی الکترونیکی باعث صرفه جویی در بیت المال می شود
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان :

اجرای طرح دادرسی الکترونیکی باعث صرفه جویی در بیت المال می شود

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان: 

بسیجیان طلایه داران صلح و سازش در جامعه و بین مردم هستند

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان گفت: صلح و سازش در 388 فقره پرونده عمومی، حقوقی، خانواده و درخواست های مردمی در هفت ماهه اول سال جاری توسط بسیج حقوقدانان قابل توجه است.
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان گفت: صلح و سازش در 388 فقره پرونده عمومی، حقوقی، خانواده و درخواست های مردمی در هفت ماهه اول سال جاری توسط بسیج حقوقدانان قابل توجه است.
کد خبر: ۱۴۳۳۸۷۶

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ حجت الاسلام محمدامیر ابراهیمی، دردیدار با رئیس و جانشین سازمان بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان افزود: یکی از اهداف بسیج ترویج معارف دین و آموزه های دینی است و صلح و سازش یکی از معارف دین است و بسیجیان طلایه داران صلح و سازش در جامعه و بین مردم هستند.
 
این مقام قضایی بیان داشت: صلح و سازش یعنی پاک کردن کدورت ها و اختلاف های مادی و درونی بین دو طرف دعوا که نه تنها باعث فصل خصومت می شود بلکه موجب رفع کینه و ایجاد دوستی هم خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: با حکم دادگاه که بر اساس اسناد و مدارک خواهد بود ممکن است طرفی راضی و طرف دیگر ناراحت باشد و این ناراحتی همچنان تا سال ها بماند، بسان آتش زیر خاکسترهر زمان در فرصتی شعله ور شود و شاید اختلاف سخت تری را به وجود آورد، اما با صلح و سازش عادلانه دیگر کسی ناراحت نخواهد بود و کینه ای ایجاد نمی شود.
 
معاون قضایی رئیس کل دادگستری با اشاره به حساست و پرخطر بودن سختی کار بسیجی ها تاکیدکرد: باید یک بسیجی الگوی رفتاری مناسبی برای جذب آحاد جامعه به انقلاب و نگه داشت انقلاب باشد.
 
وی تصریح کرد: درایجاد صلح و سازش باید دنبال صلح عادلانه وحق و حقوق مردم بود، نه فقط خود را موظف به ایجاد صلح و سازش و کوتاه آمدن یک طرف دعوا، به هر شکل و با اصرارباشیم.
 
رئیس کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری بیان داشت: بسیجی می تواند با ایجاد صلح و سازش جلوی خیلی از اختلافات و نزاع ها، ضرب و جرح ها و حتی قتل ها را بگیردو بسیجی و بسیجیان که در همه عرصه ها پیشتاز بوده اندمی توانند با تقوا و ایمان در اختلافات مردمی ورود پیدا کنند و به صورت منطقی مردم را آگاه و به صلح و سازش گرایش دهند.
 
معاون توسعه حل اختلاف در پایان تاکیدکرد: امام صادق (ع) از اموال شخصی خود به یکی از صحابه می دادند، تا اگر بین شیعیان که با هم اختلاف مالی دارند را به صلح و سازش ختم کند و این باید برای ما شیعیان الگو قرار گیرد.
 
در ابتدای این جلسه سرهنگ مسعود رفیعی، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان با ارائه گزارشی از عملکرد با آمار و ارقام گفت: برقراری صلح و سازش در پرونده های ارجاعی از محاکم عمومی و حقوقی و خانواده، رسیدگی به درخواست های مردمی کمک به آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد، آموزش عمومی حقوق در قالب طرح هرمسجد یک حقوقدان، ارائه مشاوره های حقوقی رایگان و ارائه خدمات قضایی و معاضدتی ازجمله برنامه ها و اقدامات این سازمان می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها